07-10-2007 Den Dungen 9 - Alem 3 2-0

Den Dungen 9 - Alem 3   2-0   (0-0)

Eerste verlies Alem 3

Voor het eerst dit seizoen kon Alem het ontbreken van 'n aantal basis-spelers niet opvangen en moest het op deze prachtige najaars-ochtend de punten in Den Dungen laten.

Alhoewel er niet slecht werd gecombineerd, was dit in 'n veel te laag tempo om het Den Dungen moeilijk te maken. Omdat Den Dungen het spelletje meespeelde telde de eerste helft letterijk één kans, welke door Den Dungen in de lijn van de wedstrijd keurig om zeep werd geholpen.

Ook na rust was het duidelijk, dat de ploeg die het eerste doelpunt zou maken, spekkoper zou zijn.
Het was Den Dungen, dat een van de spaarzame kansjes verzilverde. Na een inschattingsfout van de Alem defensie kopte een van de Den Dungense voorwaartsen van dichtbij de bal achter de kansloze Tom van Geffen
Nadat Alem in het laatste kwartier achterin man op man ging spelen, kwamen er toch enkele kansjes, o.a. een kopbal van de goed ingevallen Rob Bouwman.
Omdat Alem op jacht naar de gelijkmaker steeds meer risico's ging nemen, liep het vlak voor tijd tegen 'n tweede tegen-doelpunt aan, waardoor de wedstrijd beslist was.

Opstelling:

Tom van Geffen