16-09-2007 Alem - OJC Rosmalen 14 3-1

Alem 3 - OJC Rosmalen 14   3-1   (1-1)

Wedstrijd in slotfase beslist

OJC Rosmalen 14 was vanmorgen te gast op sportpark "de Oude Maas" als tegenstander van Alem 3. Opvallend was het leeftijdsverschil tussen beide ploegen. De spelers van de Rosmalense formatie leken regelrecht uit de A-junioren te komen.
Dit verschil kon men ook aan de spelopvatting van beide elftallen teruglezen, waar OJC Rosmalen snelheid en jeugdig enthousiasme als wapens had, stelde Alem daar routine en combinatievoetbal tegenover.
Met 'n verdekt afstandschot kwam OJC op voorsprong. Alem kwam, onder aanvoering van Bernard Scully en Joop Kollenburg, steeds beter in de wedstrijd en 'n combinatie tussen William Rooijakkers en Leon Maas werd door de laatste koelbloedig afgerond voor de 1-1 ruststand.

Na rust werd door beide ploegen goed gecombineerd maar veel kansen leverde dat voor beide teams niet op.
Alem sluitpost Tom van Geffen kwam in de tweede helft niet in moeilijkheden en de twee lichtgewicht spitsen van Alem konden ook geen vuist maken. Theo Leerintveld ontbrak vandaag, hij heeft deze week z'n ogen laten "laseren" en mag een aantal weken niet voetballen. Hij was wél 'n opvallende verschijning langs de zijlijn, donkere zonnenbril op en hij had zelfs 'n blindegeleidehond bij.

Toen iedereen zich al leek te verzoenen met 'n puntendeling, besliste Ruben Petric met twee gave treffers de wedstrijd; 2-1 door 'n individuele actie en 3-1 door 'n voorzet van Herold Verschuure achter de Rosmalense goalie te werken.

Rest nog te vermelden dat er ook vanmorgen weer zeer sportief werd gespeeld door beide teams, waardoor de uitstekende leidsman Jan van Lent nauwelijks voor overtredingen hoefde te fluiten.

Opstelling:

Tom van Geffen