29-04-2007 OSC'45 8 - Alem 3 1-5

OSC'45 8 - Alem 3   1-5   (0-1)

Verslag: Pascal de Swart (OSC'45 8)

het Achtste sluit seizoen af met verlies thuis tegen Alem 3

Alweer de laatste voetbalwedstrijd voor het seizoen 2006-2007 staat op het programma, en wel een thuiswedstrijd tegen onze "sportvrienden" uit Alem.

Met een ruim gevulde selectie (16 man) begonnen we goed en geconcentreerd aan de wedstrijd. Het was in het begin een gelijkopgaande partij, met kleine doelkansjes voor beide teams. Gaandeweg werd Alem sterker en kregen ook de betere kansen om op voorsprong te komen. "het Achtste" zag nog een doelpunt worden afgekeurd wegens buitenspel, en zoals zo vaak in het voetbal valt de goal dan aan de "andere kant" (0-1).
Met deze kleine achterstand gingen we de rust in.

In de tweede helft werd er weer volop gewisseld door coach van Helvoirt.
Johnny wist een 100% kans om zeep te helpen door vlak voor het doel nog ruim over te schieten. Hiervoor af was een mooie aanval opgezet tussen Jan en Jos, deze laatste wist de bal prima voor het doel te krijgen. Alem kwam al snel op 0-2 en de wedstrijd leek in het slot te vallen, toch wist OSC'45 nog de aansluittreffer te produceren. Ron werd aangespeeld en draaide weg bij zijn directe tegenstander, zijn voorzet werd op waarde geschat door Robert die de bal de goal inliep (1-2).
Lang kon "het Achtste" echter niet genieten van dit doelpunt, want Alem liep alweer uit naar 1-3. De "fut" was eruit en OSC hield "open huis" achterin, Alem wist hierdoor nog 2x te profiteren.
Het ene doelpunt kwam uit een penalty, die door Ivo werd veroorzaakt en het andere doelpunt was een gigantische blunder van onze keeper Michael.
En zo kwam de eindstand van 1-5 op het scorebord.

Conclusie : April was een slechte maand voor "het Achtste", want in de laatste 4 wedstrijden werd er maar 1 puntje gehaald. Mede door dit slechte resultaat zijn we geëindigd op een 5de plaats.
Terwijl halverwege het lopende seizoen er nog werd meegedaan om de titel.
Er komen weer 4 rustige maanden aan zonder voetbal, maar we zien elkaar zeker weer terug voor het nieuwe seizoen 2007-2008.

3x Theo Leerintveld
  1x Joop Kollenburg