15-04-2007 RKVSC 4 - Alem 3 2-5

RKVSC 4 - Alem 3 2-5 (0-2)

RKVSC 4 is niet goed genoeg

Ondanks de tropische temperaturen op deze zondagmorgen in April, had men de vloerverwarming in de Velddrielse kleedkamers aangezet. In een bloedhete kleedkamer werd door coach Hanegraaf de voor deze wedstrijd verzonnen tactiek uitgelegd.

Veel kwam er van deze strijdwijze niet terecht, want beide ploegen begonnen in 'n zeer gezapig tempo aan de wedstrijd.
Vanwege wat geblesseerde Veldrielse middenvelders, was Alem onder leiding van Peter van Boxtel en Wim Steenbekkers de baas op dit gedeelte van het veld.
Na een aantal gemiste kansen, kon de voorsprong voor Alem ook niet uitblijven. Theo Leerinveld knikte een prima voorzet van Joop Kollenburg (zijn enige wapenfeit in de eerste helft) onberispelijk binnen. Zijn broer Adri maakte er voor rust nog 0-2 van.

RKVSC kwam na rust als een raket uit de kleedkamer, en voordat Alem goed en wel besefte wat er aan de hand was stond er 2-2 op het Velddrielse scorebord.
Geschrokken probeerde Alem de wedstrijd weer naar haar hand te zetten. Een ouderwetse punter van Bard van den Boogaard bracht de gasten uit Alem weer op voorsprong. Joop Kollenburg claimde na een korte invalswissel met Peter van Boxtel (korte Roccade noemt men dit volgens mij in het schaakspel) nog een aandeel te hebben in de Alemse voorsprong.
Mooiste aanval van de wedstrijd was het vierde Alemse doelpunt van Theo, direct spel over een aantal schijven werd door Leerintveld afgerond.
Het mooiste doelpunt kwam op naam van Roy Verhoeven, die de bal snoeihard achter de Velddrielse doelman in de kruising joeg, voor de 2-5 eindstand.

Opstelling:

Peter van Boxtel