11-03-2007 Alem 3 - Jan van Arckel 4 2-2

Alem 3 - Jan van Arckel 4 2-2 (2-1)

Gelijkspel na rommelige wedstrijd

Na het ongelukkige en onverdiende verlies in de heenwedstrijd had Alem 3 vanmorgen haar zinnen gezet op revanche op Jan van Arckel 4.
Of het lag aan het hobbelige veld, of aan de kwaliteiten van de 22 spelers op het veld, feit was dat beide ploegen er 'n rommelige wedstrijd van maakten, van goed combinatiespel was geen sprake.
Als uitzondering op deze regel, opende Alem de score met 'n beauty van een doelpunt. Roy Verhoeven slalomde langs een drietal Ammerzodenaren, legde vanaf de achterlijn de bal op de schoen van Theo Leerintveld, die met 'n "half-volley" de bal in het dak van het doel joeg.
Na dit kunststukje nam Jan van Arckel de regie in de wedstrijd over en kwam 'n kwartier voor de rust langszij, een voorzet werd door de Ammerzodense spits onberispelijk ingekopt.
Alem 3 sloeg echter meteen terug, aanvoerder Peter van Boxtel zag Wim Steenbekkers diep gaan en met een schitterend steek-paasje bediende hij Steenbekkers, die vervolgens de bal langs de Jan van Arckel sluitpost tikte

Het verhaal na rust was het verhaal van de broers Leerintveld, die beiden een open kans op de 3-1 voorsprong misten. (waarmee de wedstrijd waarschijnlijk gespeeld zou zijn).
Allereerst zette Theo broer Adri vrij voor een leeg doel, maar de gehaast schietende Adri Leerintveld schoot hoog over. Een actie van Theo Leerintveld bracht hem vrij voor de keeper, na ook de doelman te hebben gespeeld schoof Theo de bal in het zijnet van het verlaten doel.
Omdat Alem zelf de kansen niet verzilverde kwam Jan van Arckel kort voor tijd op gelijke hoogte (de ijzeren wet van het voetbal)
Uit een corner schoof een van de Ammerzodense voorwaartsen de bal net naast de paal in het net.

De eerlijkheid gebied wel te zeggen dat gekeken over de hele wedstrijd, Jan van Arckel 4 wél recht had op 'n punt.

Opstelling:

Piet van Boxtel