15-01-2006 Alem 3 - RKVSC 2 3-0

Alem 3 - RKVSC 2 3-0 (1-0)

Alem 3 het beste op de glijbaan

Omdat consul Chris Verschuure de velden vanmorgen om 8.00 uur had goedgekeurd, met de woorden:
"Er kan gevoetbald worden" moest de derby tegen RKVSC 2 afgewerkt worden op een ijsvloer, waar de ijsmeesters van het "Viking-skippet" in Hamar, dit weekend jaloers op zouden zijn geweest.
Grote man vandaag bij Alem 3 was Joop Kollenburg, na maandenlange afwezigheid vanwege blessures en 2 keer op vakantie, was Joop als vanouds
"dreh und angelpunkt" van de ploeg. Vanaf het beginsignaal van de uitstekend leidende scheids Zwamborn, bleek Alem 3 de schaatsen wat beter ondergebonden te hebben dan RKVSC en al klunend werd een veldoverwicht bewerkstelligd. De voorsprong kon dan ook niet uitblijven en 'n voorzet van Joop werd door Bard van den Boogaard in de 34e minuuut,net als in vroegere tijden onberispelijk tegen de touwen gekopt. 1-0 was ook de ruststand.

Ook na rust kon RKVSC aanvallend geen vuist maken en de spaarzame kansjes werden door doelman Rudolf van Rooij in het Alemse doel bekwaam onschadelijk gemaakt.
Het kleumende publiek moest tot aan de 70e minuut wachten voordat het betere Alem de voorsprong uit kon breiden. Na de beste aanval van de wedstrijd,
"one touch - voetbal" stond Joop weer op de juiste plaats en zijn bekeken schot liet de Velddrielse goalie kansloos. Toen kort daarop Henri v/d Berk een prima dieptepass van Joop binnenliep was de wedstrijd gespeeld en kreeg de moegestreden Joop de verdiende publiekswissel; Hans Hanegraaf kwam hem in het laatste kwartier aflossen. In de stand kwam geen verandering meer.

Beide ploegen verdienden vandaag een compliment, onder heel slechte omstandigheden werd deze derby sportief en met verstand gespeeld, waardoor ongelukken uitbleven.

Opstelling:

Rudolf van Rooij