09-10-2005 Alem 3 - OJC Rosmalen 10 8-2

Alem 3 - OJC Rosmalen 10 8-2 (4-1)

Achtklapper

OJC Rosmalen 10, vorig jaar nog een van de smaakmakers in onze klasse, is de competitie dit jaar zwak begonnen, maar omdat er bij Alem 3 nogal wat spelers afwezig waren, werd er toch wat ongerust naar deze wedstrijd toegeleefd.
De angst bleek ongegegrond, want dit OJC kon Alem niet in de problemen brengen. Alhoewel het tempo wat lager lag dan in de voorgaande wedstrijden en Alem 3 de spitsen in het begin van de wedstrijd moeilijk kon bereiken, was het een kwestie van tijd, voordat we op voorsprong zouden komen.
Het was Toine Broekmeulen ('n keertje thuis uit Bosnië, of andere verre oorden) die uit 'n soort flipperkast-aanval, de bal achter de Rosmalense sluitpost deponeerde. Toen Theo kort daarop voor 2-0 zorgde leek de wedstrijd gespeeld. OJC kwam echter nog even terug in de wedstrijd, in een van de spaarzame Rosmalense aanvallen, werd de bal met een zondagsschot onbereikbaar voor Ben in de rechterbovenhoek geschoten.
De wat ongelukkig spelende aanvoerder Peter van Boxtel bracht weer snel de marge terug naar twee en vlak voor rust gleed Jack Bogers de 4-1 binnen, waarmee hij zich licht blesseerde.

Na rust moest Jack zich al snel laten vervangen, door Anton "Jan Koller" Baas, die na lang afwezig te zijn geweest vanwege 'n blessure de draad meteen weer oppakte (iedere wedstrijd scoren) door meteen maar tweemaal te doelpunten !
De voorstopper-positie bracht vandaag weinig geluk, viel in de eerste helft onze stoere voorstopper Leon Verhoeven uit met een voetblessure, zijn vervanger Wim Steenbekkers moest er een kwartier voor tijd af met 'n spierblessure aan de kuit.
Dat wordt weer overwerk voor de andere Wim Steenbekkers...
Omdat we met Bart en Jaap in de tweede helft meer loopvermogen op het middenveld hadden kwamen we niet meer in de problemen en liepen we uit naar een 8-1 voorsprong.
Door een onoplettendheidje bij een spelhervatting kon OJC nog een keer tegenscoren en daar zou het in deze door scheidsrechter van den Boogaart uitmuntende geleide wedstrijd bij blijven.

Opstelling:

Ben van Boxtel