25-09-2005 Alem 3 - OSC'45 8 8-0

Alem 3 - OSC'45 8 8-0 (6-0)

Grote Overwinning

Na vorige week koploper RKVSC 2 verslagen te hebben, kwam vandaag een van de betere ploegen uit onze afdeling op bezoek, namelijk het nog ongeslagen OSC'45 8.
En omdat vorig seizoen het krachtsverschil tussen beide ploegen gering was, hielden we rekening met een spannende wedstrijd.
Vanaf het eerste fluitsignaal van de goed leidende scheidsrechter Zwamborn, was het Alem 3 dat het heft in handen nam. Onder leiding van de weer gedreven spelende Wim Steenbekkers, hadden we het middenveld in handen. Joop Kollenburg kreeg erg veel ruimte op het middenveld en strooide kwistig de mooiste passjes in het rond.
OSC'45 kon de bal niet in de ploeg houden en de voorsprong kon dan ook niet uitblijven... en wie anders dan Theo Leerintveld bracht Alem op voorsprong. OSC'45 kwam er in de eerste helft niet aan te pas en goed combinerend liep Alem 3 zelfs uit naar een 6-0 ruststand.

Speelden we vorige week tegen RKVSC 2 'n puike tweede helft, vandaag begonnen we uitermate stroef aan het tweede bedrijf. Het tempo lag te laag, waardoor OSC45 niet echt in verlegenheid werd gebracht. Aanvallend konden de gasten echter geen vuist maken en het was alleen Theo die het net nog kon vinden en zo eindigde deze uitermate sportief gespeelde wedstrijd in een 8-0 overwinning voor Alem 3.

Versie OSC'45

"Zware nederlaag voor het Achtste"

Met wederom een heerlijk najaarszonnetje, stond vandaag op het programma de zware uitwedstrijd bij Alem. In mijn ogen de gedoodverfde kampioenskandidaat voor dit seizoen. Door het ontbreken van een aantal belangrijke schakels (keeper en spelverdeler) konden wij helaas niet op volle "oorlogsterkte" aantreden.

Vanaf de aftrap was Alem in een superieure vorm en lieten makkelijk het balletje van voet-tot-voet gaan, en het leek wel of wij er alleen maar naar konden kijken. En als we dan eens een keer de bal hadden, dan konden we hem niet in de ploeg houden. Het eerste kwartier was dan ook puur uitverdedigen en zolang mogelijk proberen Alem van het scoren te houden, helaas voor ons viel er toch vrij snel een doelpunt. Een afstandsschot werd door onze stand-in keeper Johnny niet goed beoordeeld en werd ongelukkig over de doellijn geduwd (1-0). Daarna was hek van de dam en legde Alem een wervelende voetbalshow op de groene mat. We werden totaal overklast en de doelpunten vielen als rijpe appels uit de boom. Bij het klinken van rustsignaal was de teller opgehouden bij 6-0.

De tweede helft bracht een totaal ander beeld, het leek wel alsof Alem met lood in de schoenen uit de kleedkamer was gekomen, want er was niks meer over van het prachtige tik-voetbal wat we in de eerste helft te zien hadden gekregen. (Gelukkig voor ons !!) En zowaar kwamen wij zelfs ook een beetje aan het voetballen toe, er waren een drietal kleine doelkansen voor ons, maar wederom was de aanval niet bij machte om er daadwerkelijk iets mee te doen.
Zo'n 15 minuten voor tijd besloot Alem met wat geroutineerde wissels toch weer het spel naar zich toe te trekken en er vielen nog twee doelpunten

Conclusie:
Een sportieve wedstrijd met in de eerste helft een in bloedvorm verkerend Alem. En in de tweede helft was het allemaal een stuk minder aantrekkelijk. Wij moeten heel snel deze wedstrijd vergeten en weer vooruit kijken naar de volgende tegenstander.

Opstelling:

Bram van der Zanden