18-09-2005 RKVSC 2 - Alem 3 2-4

RKVSC 2 - Alem 3 2-4 (1-1)

Goed begin nieuwe Competitie

De eerste wedstrijd van dit seizoen, begon met 'n luchtje... toen Danny Wuits z'n voetbaltas openmaakte, om zich voor de wedstrijd om te kleden, bleek dat de hond van de familie Wuits zijn behoefte in de voetbaltas van Danny had gedaan. En toen tijdens het verwijderen van de bolus, deze ook nog uit de tas op de vloer van de kleedkamer terecht kwam, trok een verschrikkelijke geur door de kleedkamer. Joop was toen overigens al lang de kleedkamer ontvlucht.

Een en ander had echter geen invloed op de wedstrijd, en vanaf het begin nam Alem het heft in handen. Alsof er geen zomerpauze was geweest ging de bal, vaak met één keer raken van voet naar voet.
Gelukkig voor koploper RKVSC 2, was Theo in de eerste helft niet erg scherp, want de ene na de andere grote kans werd door hem tegen de keeper, naast of over het doel geschoten.
Het was Wim Steenbekkers, die halverwege de eerste helft toch de 0-1 voorsprong aan liet tekenen.
Hierna leek het of Theo ook de andere Alem spelers had besmet, want van de vele kansen en mogelijkheden werd er niet een meer benut. En zoals zo vaak scoort dan de tegenstander. Een messcherpe counter van RKVSC werd achter de attent keepende Ben van Boxtel geschoten voor de 1-1 ruststand.

Na rust leek het of Theo wat van zich had afgeschud, leek het in de eerste helft alsof hij met 2 zakken zand op z'n rug speelde... vanaf het eerste fluitsignaal in de tweede helft zagen we een herboren spits, en al snel had hij al twee pingels achter de verbouwereerde Velddrielse sluitpost liggen. De eerste na goed voorbereidend werk van Danny Wuits en de tweede was een beauty, aannemen op de borst en uit de draai afronden.
Toen na een half uur spelen Joop een misverstand in de RKVSC verdediging afstrafte leek de wedstrijd gespeeld. Toch kreeg Alem het door conditiegebrek in het laatste kwartier nog lastig, maar ondanks het Velddrielse overwicht kwamen ze niet verder dan 1 treffer, waardoor Alem 3 haar eerste wedstrijd met 2-4 won.

Opstelling:

Ben van Boxtel