23-04-2005 DSC 7 - Alem 3 2-3

DSC 7 - Alem 3 2-3 (1-1)

Herstel Alem 3

Na de verloren wedstrijd van vorige week tegen TGG 10, stond vanmiddag de volgende topwedstrijd op het programma. De nrs 2 en 3 uit de competitie Alem 3 en DSC 7.
Omdat een aantal Alem-spelers op zondag communie-verplichtingen had, was de wedstrijd heel sportief door DSC verzet naar zaterdag.
Alem 3 begon uitstekend aan de wedstrijd en al na 30 seconden lag de bal al achter de DSC-goalie. De eerste aanval na de aftrap werd door Joop Kollenburg afgerond, 0-1.
Het erg hobbelige hoofdveld van DSC speelde beide ploegen parten, van goed voetbal was dan ook geen sprake, wel van 2 gelijkwaardige ploegen. Naarmate de eerste helft vorderde kreeg DSC de overhand en de 1-1 door Rico Koenders was dan ook een logisch gevolg.

Ook na rust had DSC een veldoverwicht, maar Alem bleef gevaarlijk in de counter. Omdat Theo vandaag grossierde in het missen van open kansen, was het DSC dat halverwege de tweede helft op voorsprong kwam. Een van richting veranderde dieptepass werd door John van Hooft opgepikt en op zijn schot was Alem-keeper Yourie Hooijmans kansloos.
In dezelfde minuut was het weer gelijk, vanaf de aftrap sneed een 1-2 combinatie door de DSC-defensie en op de schuiver van Jack Bogers had de DSC-doelman geen antwoord.
Het was toch nog Theo Leerintveld die de wedstrijd met een individuele actie besliste, goed wegdraaiend van zijn directe tegenstander, stifte hij de bal over de naar de grond gaande keeper van DSC in het doel.

Opstelling:

Yourie