30-01-2005 Jan van Arckel 4 - Alem 3 1-3

Jan van Arckel 4 - Alem 3 1-3 (1-0)

Zwaar bevochten overwinning.

Waar iedereen had gerekend op een algehele afgelasting, moest vanmiddag de wedstrijd tegen Jan van Arckel 4 gewoon worden afgewerkt.
In de thuiswedstrijd hadden we het tegen de Ammerzodense ploeg al erg moeilijk gehad, en ook nu werd het een spannende wedstrijd met goed voetbal van beide ploegen.
In de gelijkopgaande strijd kreeg Alem de betere kansen, die echter stuk voor stuk door de geweldig keepende Ammerzodense goalie onschadelijk werden gemaakt. Het was Jan van Arckel dat vlak voor rust op voorsprong kwam een snelle counter werd afgesloten met een schot dat wat gelukkig in de bovenhoek achter de kansloze Piet van Boxtel verdween.

Na rust begonnen we onder leiding van de hardwerkende Theo Leerintveld aan het ombuigen van de achterstand. Een uitstekend door Joop genomen corner, werd door Adri doorgekopt en door Jack Bogers in het Ammerzodense doel geschoten. Vlak daarop was het dezelfde Jack, die m.b.v. de rechter-elleboog zijn tweede doelpunt achter de Jan van Arckel doelman tikte.
Hierna nam Jan van Arckel risico's en viel het massaal aan, dit leverde een aantal hachelijke momenten voor ons doel op. We kwamen erg goed weg, op circa 30 cm voor de doellijn zag een Ammerzodense spits nog kans om de bal naast het Alem-doel te schieten.
Na een counter in de 90ste minuut gaf Theo de bal op een presenteerblaadje aan Joop, die maakte geen fout en besliste de wedstrijd: 1-3.

Opstelling:

Piet