07-11-2004 RKVSC 2 - Alem 3 5-1

RKVSC 2 - Alem 3 5-1 (2-0)

Rentree Johan Vos

Maar het Derde verliest wel

Met een op papier sterk derde moesten we vandaag de strijd aangaan met RKVSC 2.
Vandaag ging alles fout wat er maar fout kon gaan, op cruciale momenten doelpunten tegen, en zelf het net van RKVSC niet kunnen vinden.
Het begin van de wedstrijd bleek exemplarisch te zijn voor de rest van de wedstrijd, slecht verdedigen met een pass in de voeten van de tegenstander, een duw en de over het algemeen goed leidende scheidsrechter van Heel besliste strafschop. Deze werd benut en zo stonden we in de eerste minuut al met 1-0 achter. Onder aanvoering van de uitblinkende Martin Laheij verdedigde het hard werkende RKVSC de 1-0 voorsprong. Het Alemse surplus aan techniek werd niet uitgebuit, de kansjes die wel werden uitgespeeld werden vervolgens knullig gemist.
Een volgende fout op het middenveld werd door Laheij afgestraft en zo stond na 20 minuten spelen een 2-0 voorsprong voor RKVSC 2 op het bord.
In de twintigste minuut viel Johan Vos na anderhalf jaar blessureleed in, hij speelde vervolgens de hele wedstrijd uit, zonder last van zijn knie te hebben gehad (Dit was wat Alem betrof ook het enige positieve puntje van deze wedstrijd)

De tweede helft bleek een kopie van de eerste, een verkeerd teruggelegde bal betekende in de eerste minuut van de tweede helft 3-0.
Omdat lat en tweemaal paal Alems succes in de weg stonden en omdat zelfs Theo (gehinderd door een lichte hamstringblessure) niet tot score kwam, bleef deze stand lang staan.
Halverwege de tweede helft was het Wim Steenbekkers die met een afstandschot binnenkant paal de 3-1 achter de goed keepende Velddrielse doelman schoot. Zou het dan toch...??
Nee dus... achterin een op een spelend liepen we tegen een messcherpe counter van RKVSC aan en met 4-1 en nog een tiental minuten te spelen was de wedstrijd wel beslist. Het werd zelfs nog 5-1, na een in eerste instantie goede redding van Piet, werd de bal bijna nonchalant in de kruising getrapt.

In de derde helft werden we door RKVSC nog uitgenodigd aan een buffet, zodat we ons nog tegoed konden doen aan erwtensoep, kip en shoarma-vlees, waarvoor Hulde en Dank.

Opstelling:

Piet