09-02-2003 FC Engelen 5 - Alem 3 3 - 2

FC Engelen5-Alem3 3-2 (0-1)

Verslag gemaakt door Hanny van Boxtel.

Het is een koude zondag, na een kopje koffie bij Wies reden we om 9:45 uur richting Engelen. De zilvergrijze bolide van Joop koos voor de toeristische route. Binnendoor reden we naar sportpark "de Vutter".
De jongens hadden er zin in, want er werd zowaar nog een warming-up gedaan. Na de wijze woorden van Hansje Hanegraaf: "Wij zeggen vandaag niets !" gingen ze vol frisse moed aan de gang. Maar de woorden van Hans werden al gauw door iedereen vergeten. Het gevloek en getier schalde weer over het veld, en klonk ondergetekende weer bekend in de oren. Maar af en toe was 't toch wel zeer beschamend, dit gedrag zou je de jeugd niet toestaan.
Door onnodig balverlies en veel tekorte ballen, kon Engelen druk zetten. Toch, toen er meer ruimte gemaakt werd, kon Theo de score openen. Met deze 1-0 gingen we de rust in.
Sommige verdedigers hadden echter 'n iets te lange rust, want de tweede helft was amper begonnen, of de bal vloog piet achter zijn oren. De rest van de tweede helft was een kopie van de eerste helft, vloeken op elkaar en op de scheids, die vaak als 12-de man meespeelde.
Ook nu kon Theo Alem weer op voorsprong brengen. Je zou denken, nu spelen ze het rustig uit. Maar nee, het bleef onrustig in de Alemse gelederen. En ondanks dat Theo, Adrie en Martien de kansen hadden om de wedstrijd te beslissen, kwam Engelen d.m.v. een vrije trap gelijk.
Nadat Henk Brekelmans uit het veld was gestuurd, omdat hij een opmerking over de scheidsrechter maakte, was het Engelen die in de laatste minuut de wedstrijd kon beslissen. Met een 3-2 stand gingen ze aardig verhit van 't veld, om daarna in alle vriendschap een meter bier te drinken.

Doelpuntenmakers:
2x Theo Leerintveld