06-10-2002 Ophemert 3 - Alem 3 3 - 1

Ophemert3 - Alem3 3-1 (2-0)

Alem 3 in neerwaartse spiraal.

Weer kon Alem 3 niet winnen en werd voor de tweede maal op rij verloren. (Zelfs de oudste inwoners van Alem konden zich niet herinneren, wanneer dat voor het laatst gebeurde)
We begonnen goed aan de wedstrijd en hadden, zonder echter kansen te creëren, 'n klein veldoverwicht.
Dankzij slecht ingrijpen kwamen we op een 1-0 achterstand. Daarna begon de zéér matig leidende Ophemertse scheidsrechter zijn stempel op deze overigens zeer sportieve wedstrijd te drukken. Na een wat on-orthodox genomen Ophemertse vrije trap, negeerde hij de driftig voor buitenspel vlaggende Nees, en kwam Ophemert vlak voor rust op een 2-0 voorsprong.
Op weg naar de kleedkamer werd deze zaak door Hans en Ton nog doorgesproken met wat spelers van Ophemert, welke grif toegaven dat de scheids zwak floot. Het bleef echter wel 2-0.
Na de rust gingen we in de aanval en kreeg Ophemert het steeds moeilijker om zich onze aanvallers van het lijf te houden. Vooral Herman van Osch speelde een sterke tweede helft (sneu voor Herman dat hij met een knieblessure uit moest vallen)
De scheidsrechter ging echter vrolijk door met het nemen van allerlei twijfelachtige beslissingen, altijd in het voordeel van Ophemert.
Twintig minuten voor tijd scoorden we 2-1. Een slim voorzetje van Hans Hanegraaf werd met het hoofd afgerond door Hans Hanegraaf.
Deze Hans Hanegraaf ontstak vlak voor tijd in grote woede. Na weer een dwaling van de scheids, sommeerde hij deze, de vrije trap nu eens de andere kant op te geven. De scheids, geschrokken van deze verbale aanval op een van zijn beslissingen, trok een rode kaart... welke hem, met een vingervlugheid, waar zelfs Fred Kaps jaloers op zou zijn geweest, door Hans afhandig werd gemaakt.
Na met Hans gesproken te hebben (wat niet meeviel) werd de rode kaart aan de scheidsrechter teruggegeven en verdween Hans buiten de lijnen.
Terwijl wij met 10 man in de aanval gingen, zag Ophemert kans om 'n paar minuten voor tijd 3-1 te scoren en de wedstrijd te beslissen.

1x Hans Hanegraaf (Hzn)

Bron: Piet van Boxtel