03-09-2017 Zwaluw VFC 2 - Alem 2 2 - 1

Zwaluw VFC 2 - Alem 2    2-1    (2-0)

Alem verliest nipt van Zwaluw

Voor Alem II stond vandaag de eerste echte wedstrijd op het programma, uit tegen Zwaluw 2 voor de beker. De andere tegenstanders voor de beker zijn Emplina 2 en OJC Rosmalen 4.
De tegenstander van vandaag Zwaluw komt net als ons ook uit in de 3de klasse reserve, een goede graadmeter voor de mannen van Alem II.

Alem voetbalde de eerste 10 minuten goed mee met Zwaluw maar daarna kreeg de thuisploeg de overhand, dit resulteerde dat er binnen 5 minuten 2 goals werden gemaakt. De 1-0 kwam tot stand uit een slechte pass in de opbouw. De 2-0 was na een corner een miscommunicatie. Twee hele ongelukkige doelpunten. Alem ging met een 2-0 achterstand de rust in.

Tweede helft ging Alem iets anders spelen en dit resulteerde ook in de 2-1. John die de bal met een halve voorzet zo het doel in kreeg. Daarna kreeg Alem ook een paar kansen op de gelijkmaker en aan de andere kant hield keeper Joost ons overeind met een paar goede reddingen. De gelijkmaker zat er niet meer in voor Alem en eindigde de eerste wedstrijd in een 2-1 nederlaag.

Hoe Alem de tweede helft aanpakte kunnen we voortborduren, volgende week wacht Emplina 2.
Aftrap: 11.00 in Alem.

1-0 Zwaluw VFC