19-02-2017 BZS 2 - Alem 2 1 - 2

BZS 2 - Alem 2    1-2    (0-1)

Zondag 19 Februari werd de eerste competitiewedstrijd in 2017 gespeeld. Om 10.45 uur werd er afgetrapt in Beusichem voor de wedstrijd BZS 2 – Alem 2.

Meteen zag je al aan het spelbeeld dat Alem de bovenliggende partij was, veel balbezit en Alem speelde voornamelijk op de helft van BZS. Alem kwam dan ook op een terechte 0-1 voorsprong. Linksback Nick stoomde op en gaf een lage voorzet die voor de voeten van de meelopende spits Rick terecht kwam. Hij schoot de bal tegendraads met een schuiver in de linkerhoek. Alem kwam in de verdediging niet in de problemen. Joost had vrij weinig te doen.

In de tweede helft verdubbelde Alem de voorsprong naar 0-2, Ben gaf een harde voorzet die door een paar verdedigers van BZS werd gemist en bij Niek terechtkwam en schoot raak. Ongeveer 5 minuten later kwam BZS op 1-2. Een indraaiende voorzet werd door John verlengd en belandde per toeval achter Joost. Hierdoor werd het toch nog spannend, maar gelet op het spelbeeld eigenlijk niet nodig was. Alem scoorde bijna 1-3 , Mees kwam opzetten met een rush maar stuitte op de keeper. BZS creëerde geen kans meer, alhoewel BZS in de laatste minuten nog een penalty probeerde te versieren, maar hier trapte de uitstekend fluitende scheidsrechter niet in. Alem won verdiend met 1-2.

De volgende wedstrijd op 5 maart speelt Alem thuis een bekerwedstrijd (kwartfinale) tegen MEC’07.

0-1 Rick Leerintveld
0-2 Niek van Lent