20-11-2016 Alem 2 - GVV 2 3 - 1

Alem 2 - GVV 2    3-1    (1-0)

Alem 2 doorstaat de storm

Alem bekert verder na winst op GVV.

Voor Alem II stond vandaag een bekerwedstrijd op het programma tegen GVV. Vorige week speelde Alem tegen dezelfde ploeg en kwam het niet verder dan 2-2. Er moest iets recht gezet worden vandaag. Vandaag zat een ding al niet mee, het weer. Op het veld stond een stormachtige wind en het sportpark kwam er ook niet ongeschonden vanaf. Een boom en het hek bij het oefenhoek sneuvelde. Maar goed van het weer hadden beide teams last. Om 11.00 uur werd er afgetrapt.

Alem voetbalde de eerste helft met de wind mee, speelde beter dan GVV. De 1-0 viel pas laat in de eerste helft. Een minuut of 10 voor rust opende Gijs de score voor Alem. Martijn gaf een voorzet op maat en Gijs maakte de bal keurig af. Alem kreeg nadien nog wel een paar kansjes om de score te verdubbelen, maar liet deze onbenut.Verdedigend kwam Alem weinig in problemen. Onze keeper Joost begon zelfs te fluiten in het doel.

De tweede helft speelde Alem met de wint tegen, maar desondanks kwam het na een minuut spelen meteen op 2-0. Niek met een perfecte steekbal op Martijn die de bal voorbij de keeper speelt en de bal hoog in het doel schoot. Martijn was ook trefzeker bij de 3-0. Hij liet de keeper kansloos. In de slotminuten kwam GVV nog terug tot 3-1, even onoplettendheid na een hoekschop en de bal lag achter Joost. Vlak hierna floot de scheidsrechter af en stond er 3-1 op het scorebord en hierdoor bekert Alem verder.

Door de weeromstandigheden en tegenstander GVV kwamen wij in de tweede helft niet meer aan fatsoenlijk voetballen toe en is een 3-1 uiteindelijk een prima uitslag. Ons wacht nog twee belangrijke thuiswedstrijden voor de winterstop. Daarom is deze overwinning een mooie opsteker. Volgende week spelen we thuis tegen SCR, aftrap 11.00.

1-0 Gijs Sars
2-0 Martijn Leerintveld