30-10-2016 Alem 2 - RKKSV 2 5 - 3

Alem 2 - RKKSV 2    5-3

Alem maakt het zich onnodig moeilijk

Vandaag stond voor Alem II de thuiswedstrijd tegen RKKSV 2 uit Kruisstraat op het programma. Alem II had wat goed te maken, de laatste competitiewedstrijd werd namelijk verloren. Vooraf werd er al gezegd dat het een lastige ploeg is en dat het voor Alem aanhaken of afhaken werd. 11.00 zondagochtend en we waren los.

Alem begon beter als RKKSV en kwam op 1-0 door John, die de buitenspelval ontliep en schoot de bal koelbloedig binnen. Alem kwam nog binnen het half uur op 3-0. De 2-0 kwam van Mees die de bal uit een rebound binnen werkte. De 3-0 kwam van Martijn die met een knappe actie een paar man passeerde en de bal achter de doelman schoot. Hierna kwam RKKSV terug tot 3-1, de linksbuiten schoot de bal net in het doel. Nog voor de rust kwam RKKSV op 3-2, de middenvelder liep goed door en stond voor de neus van Joost die hij kansloos liet. Zo gingen we rusten met een 3-2 stand voor Alem.

Midden in de tweede helft kwam RKKSV terug tot 3-3, de behendige middenvelder van RKKSV stifte de bal precies over Joost en zorgde ervoor dat het helemaal gelijk stond. Toch pakte Alem weer de leiding na een corner van John die doorgekopt werd door Niek en Gijs die de bal tikte achter de doelman. RKKSV ging achterin man op man spelen en Alem kreeg hierdoor ruimte, mede hierdoor zorgde Hidde voor de 5-3. Hij schoot de bal met een goed schot achter de doelman. Hierna was het zaak voor Alem om de wedstrijd uit te spelen en dit gebeurde ook.

Zo wint Alem en doet goede zaken. Alem voert weliswaar met een wedstrijd meer de ranglijst. Volgende week wacht het uitduel met Hedel 2, aftrap om 10.00.

1-0 John Bakker
2-0 Mees van Mil