16-10-2016 MEC'07 2 - Alem 2 4 - 3

MEC'07 2 - Alem 2    4-3    (2-0)

Zure nederlaag in Maurik

Vandaag stond voor Alem 2 de altijd lastige uitwedstrijd tegen MEC 2 op het programma. Alem heeft het hier nooit makkelijk gehad en dat zou vandaag ook niet gaan gebeuren. Alem stond voor deze wedstrijd op de eerste plaats en MEC stond op de laatste plaats in de standenlijst.

Alem begon slap, niet alert. Al na vijf minuten stond het 2-0 voor de thuisploeg doordat Alem niet goed stond in de organisatie met de omschakeling na balverlies. Alem probeerde voor rust nog terug te komen in de wedstrijd, maar dit lukte niet ondanks veel balbezit, er waren slechts kleine kansjes.

In de rust werd er gehamerd dat Alem feller aan de tweede helft moest beginnen en dat de wedstrijd gelet op het balbezit nog gemakkelijk omgebogen kon worden. De tweede helft verliep echter hetzelfde als de eerste helft. Weer na vijf minuten had MEC twee keer gescoord vanuit een snelle omschakeling na balverlies en stond er een 4-0 op het scorebord. In het laatste half uur van de wedstrijd kwam Alem kwam nog wel terug door driemaal te scoren. Gijs benutte een penalty en John passeerde een paar man en maakte het keurig af. Vlak voor tijd kwam Alem zelfs nog terug tot 4-3. Gijs maakte de bal af na een goede actie van Jorge en werd het nog eventjes spannend. Met nog vijf minuten op de klok kon Alem de stand echter niet meer gelijk trekken.

Een zure nederlaag voor Alem 2, wat absoluut niet had gehoeven. Volgende week zondag zijn we vrij.
Dinsdag 25 Oktober spelen we een oefenwedstrijd tegen Well 2 in Well. Zondag 30 Oktober wacht een thuiswedstrijd tegen RKKSV 2 in Alem. Door de nederlaag komt Alem in de stand ( in verliespunten) op achterstand, maar de volgende wedstrijden zullen wij ervoor gaan om deze nederlaag weer recht te zetten.

1-0 MEC'07
2-0 MEC'07