06-12-2015 Beesd 3 - Alem 2 3 - 5

Beesd 3 - Alem 2    3-5    (2-4)

Geen punten gemorst

Onze vaste reporter zat bij de ‘mannen’wedstrijd in Rotterdam. Opvallend zijn keuze. Of was dit eenmalig, zg. een semi bestuursuitje.

De weergoden waren dit weekend gunstiger gestemd voor de voetballiefhebbers. Deze keer geen afgelastingen. Dus vertrokken wij richting Beesd. Deze keer konden wij ‘uitslapen’, omdat het een van de weinige wedstrijden betrof, welke in de middag wordt gespeeld. Ondanks dit gegeven, waren wij de eerste twintig minuten bij enkele aanvallen van Beesd niet alert genoeg. Dit resulteerde dan ook in een 2-0 achterstand. Gelukkig konden wij dit vrij snel repareren, door een ingeschoten vrije trap van Hidde en een intikker van Gijs Sars. Beiden doelpunten met dank aan de keeper van de tegenpartij. Nog voor rust kwamen wij op voorsprong door een prachtig ingeschoten vrije trap van Niek en een weergaloze dribbel van Danny in het doelgebied. Met een voorsprong van 2-4 ging wij de rust in.

Na rust werd het spelbeeld steeds minder, het leek wel of wij de buit al binnen hadden, alhoewel wij ook nog wel een kans(en) kregen om de voorsprong uit te bouwen. Van onze mindere periode wist Beesd te profiteren door de aansluittreffer te maken. Dit maakte ons wel enigszins wakker en gingen wat actiever, feller spelen. Gijs zorgde weer voor de marge van twee doelpunten voorsprong, door zijn schot op de paal bij de achterlijn weer op te pikken en binnen te schieten. Ondanks het protest van Beesd, werd het doelpunt door de goed leidende, onopvallende, vrouwelijke scheidsrechter goedgekeurd. Uiteindelijk was 3-5 de eindstand.

Volgende week moeten wij ons naam als cupfighter weer waar maken. Dan spelen wij thuis een bekerwedstrijd tegen SCR 2, een voor ons bekende tegenstander. Wij weten in ieder geval wat er te doen staat.

Hidde Kollenburg
Gijs Sars