15-11-2015 SCR 2 - Alem 2 2 - 3

SCR 2 - Alem 2    2-3    (1-3)

Alem 2 omzeilt lastige klip

Harde wind en veel regel. Veel elftallen van Alem en in onze competitie gaan niet door vandaag.
Wij mochten wel aantreden tegen SCR. Volgens de huidige stand, samen met RKTVC onze nog enige concurrent.
Het spel was in Alems voordeel. We waren vanaf het begin gevaarlijker dan de mannen uit Rijswijk. Na 16 minuten was het raak en maakte Gijs de 1-0.
Ook SCR begon wat aan te dringen en wist de gelijkmaker al snel te maken, maar gelukkig verkeerd Gijs in bloedvorm. Hij scoort veel de laatste tijd. Nog voor rust maakt hij marge van 1 weer in het voordeel van Alem met een mooie vrije trap.

Net na rust is het Wilbert die naar de grond wordt getrokken en dit een overtreding vindt. Helaas heeft de scheidsrechter uiteindelijk het laatste woord en stuurt Wilbert van het veld door commentaar op de leiding. Het waren overigens absoluut geen pikante woorden.

Al snel hierna is het Niek die ook via een vrije trap de 3-1 aantekent. Een riante voorsprong maar helaas een man minder.
SCR wordt met een man meer natuurlijk wat sterker op dit moment. Ze komen gevaarlijk dicht bij ons doel zonder echte kansen. Ook ED was weer op komen draven deze druilerige dag. Nu was het ED-je van Groeningen die de bal met zijn hoofd schampte en Bouke kansloos liet. 3-2.

Nu was het een kweste van uitspelen. Hoe lelijk het ook was, die punten zouden mee naar Alem gaan. Af en toe wat billen knijpen en een wat lange blessuretijd, maar het eindsignaal klonk als muziek in de oren. Voorlopig fier aan kop samen met RKTVC.

Nu opladen voor de bekerkraker tegen Hedel aankomende zondag. Daarna weer snel toewerken aan de competitiekraker tegen RKTVC. Zij kunnen hun borst nat maken!

We hebben al laten zien dat we goed en mooi kunnen voetballen.
Veerkracht hebben we ook al een aantal keren getoond.
Scoren gaat ons ook goed af.
Nog geen wedstrijd minder dan 2 doelpunten gemaakt.
Een gemiddelde van 4,6 doelpunt per negentig minuten !
13 wedstrijden op rij winnend afgesloten !
En vandaag ook nog eens werklust laten zien

De ziekenboeg leeg werken en allemaal veel en hard trainen zodat we wellicht als Herbstmeister de winterstop in kunnen !

Gijs Sars
  SCR