18-10-2015 Alem 2 - Beesd 4 3 - 1

Alem 2 - Beesd 4    3-1    (1-1)

Lelijk spel, lelijke doelpunten maar het maximale aantal punten

Wederom iemand te laat. Vrijwel iedere week lukt het iemand om niet op tijd te komen. Dat we te vroeg voetballen vind ook iedereen maar hier hebben helaas mee te maken. Deze keer Bouke die vijf euro in het potje mag doen. De tussenstand is reeds 30,- euro.

Een slappe start vanuit het oranje kamp. De tegenstander lijkt zelfs wat beter dan wij laten zien. Ondanks dit weet Gijs ons op voorsprong te zetten en krijgen we wat lucht.
Maar niets is minder waar. Wanneer je niet ingrijpt in beslissende duels rondom het eigen doel, is het niet raar dat ook aan onze kanten doelpunten vallen. 1-1 wat ook de ruststand blijkt.
Na duidelijke taal in de rust, en elkaar de waarheid te hebben gezegd, beginnen we net zo sterk aan de laatste 45 minuten als aan de eerste… Gelukkig wel wat meer inzet, wat vandaag wel eens het verschil kan betekenen.

Na goed doorzetten en oplettendheid is het onze routinier Wilbert, die overigens prima speelt, die de 2-0 achter de keeper van Beesd frommelt. Het slot-akkoord is van Ed.
Een slechte voorzet? Een schot op doel? Het doet er niet toe… maar een verdediger van Beesd die de bal in eigen doel weet te werken met zijn heup. 3-1 en de wedstrijd is gespeeld. De eerste maal voor Alem dat E.D. scoort.
Helaas was Alex niet wakker en vroeg aan de reservebank hoe zij wisten dat deze persoon E.D. heette. Volgens mij was het daarna snel duidelijk.

Wederom een dwaling van coach Schreuders vandaag, die ook meedeed in deze deceptie.
Luuk moest vanaf linksbuiten meeverdedigen en rende achter zijn directe tegenstander aan. Schreuders coachte Luuk om te blijven. Blijven, blijven, blijven schreeuwde hij. Na wat rare blikken van de wissels bleek Stan te bedoelen; blijven lopen..!

Lelijk spel, lelijke doelpunten maar gelukkig het maximale aantal punten.
Volgende week de graadmeter tegen Hedel. Eens kijken hoever we zijn in ons proces. Wel mag er dan uit een ander vaatje worden getapt.

Gijs Sars
  Beesd