30-09-2012 Alem 2 - BZS 2 2 - 0

Alem 2 - BZS 2   2-0

Betekenis 'veldslag'

Je hebt gezocht op het woord: veldslag.
veld·slag (de; m; meervoud: veldslagen)
1 groot gevecht van twee legers

The Man of the Match

Uit het recente verleden blijkt BZS een lastige opponent. Er werd vandaag dus meer gevraagd dan proberen te voetballen en je best doen. Het leger van Beusichem was duidelijk een maatje groter dan Alem, daarom moesten wij slimmer zijn vandaag.

Bij iedere gevaarlijke uitbraak van de tegenstander werd deze reglementair, anders wel onreglementair, geneutraliseerd. Het zou een ware slijtageslag worden voor beide kampen.

Coach Stan S.zag vanaf de zijkant hoe een counter als een ware ‘Blitzkrieg’ werd uitgevoerd. Bij een corner van de tegenstander ging de bal via Rick L., Koen de L. en Collin de G. richting Ben v. B. Die bleek maar weer eens koelbloedig te zijn. Met een kapbeweging speelde hij zich vrij en schoot raak. Tegen alle verhoudingen in, wat ook de ruststand zou zijn.

Met enkele rake wissels en aangeslagen spelers van BZS konden we in de tweede helft een beter spel op de mat leggen. Er werd scherp verdedigd door de achterhoede en met goed keeperswerk van de uiteindelijke ‘Slowy’ Tony K. kwamen we steeds beter in de match.

Een kwartier voor tijd, kon Jochem van M. profiteren van slecht verdedigind werk. Met een beheerste afronding werd BZS lam gelegd.

Er is deze dag ‘met het mes tussen de tanden’ gespeeld. Mike Tyson, Regilio Tuur, de Hoetsies en de Toetsies en zelfs de Taliban hadden hiervan kunnen leren. Met deze instelling kunnen we nog veel mooie dingen doen dit jaar.

Schitterende redding van Alem-doelman Tony Ketels

Ben van Boxtel scoort 1-0