18-03-2012 Alem 2 - SCR 2 0 - 0

Alem 2 - SCR 2   0-0    (0-0)

Als de tegenstander van vandaag op het sportcomplex van Alem arriveert, is Alem II al geruime tijd bezig met de warming-up. De wedstrijd zou om 11uur moeten beginnen maar dit wordt een kwartiertje later. Alem II heeft vandaag opdracht gekregen de nul te houden en de gevaarlijkste spelers van de tegenpartij niet in de wedstrijd te laten komen.
Dit gaat de Alemse defensie goed af, en wekt meteen irritatie op in de voorhoede van SCR 2. Door de ruimtes klein te houden en dankzij de haviksogen van grensrechter Bouman kan de ploeg uit Rijswijk nauwelijks kansen creëren.
SCR doet precies hetzelfde aan de andere kant van het veld.
Hierdoor kan Alem II alleen een enkele keer gevaarlijk worden uit een aantal dode spel momenten, vrije trappen van Danny Werner en Rick Leerintveld.
Danny Werner heeft een boomlange, sterke verdediger tegen. In de rust geeft hij aan dat hij af en toe zelfs een beetje bang is van deze noeste meneer. Beide partijen kunnen nauwelijks gevaarlijk worden, mogelijkheden zijn er wel maar echte kansen blijven uit. SCR heeft maar één keer keeper Stoof echt kunnen testen, maar deze inzet werd tot een hoekschop gedegradeerd.
Na de rust is het spelbeeld hetzelfde.
Halverwege de tweede helft leidt de ploeg van coach Schreuders balverlies op het middenveld, SCR lijkt hiervan te gaan profiteren, maar 'Man of the Match' Jelle Bogers weet met een scherpe sliding zijn tegenstander de doorgang te belemmeren. De goed fluitende leidsman is echter wel genoodzaakt hier een gele kaart voor te trekken. SCR is in deze fase van de wedstrijd de bovenliggende partij, maar kan geen vuist maken.
Deze draak van een wedstrijd eindigt terecht in 0-0.
Om aansluiting te behouden met de middenmoot van de competitie zal Alem II komende wedstrijden toch punten moeten gaan pakken. Te beginnen in de derby tegen Ammerzoden volgende week.

Verslag:   Thomas van Mook    Foto:   Thomas van Mook