11-12-2011 Alem 2 - RKKSV 2 4 - 0

Alem 2 - RKKSV 2   4-0    (0-0)

Werklust Alem II beloond met ruime zege

Alem II lijkt door de positieve resultaten van afgelopen weken zelfvertrouwen te hebben gekregen en begint vol goede moed aan de wedstrijd tegen Kruisstraat 2. De moed zakt al snel in de voetbalschoenen als blijkt dat RKKSV deze zondag de aanval niet schuwt.
Het eerste kwartier komt Alem weinig aan voetballen toe, en moet vooral tegenhouden. Het meeste gevaar moet komen van de Kruisstraatse 'DeeJee', of zoals ze in Kruisstraat zeggen 'Die djeuj'. Niet veel later arriveert uw verslaggever.
Door weinig ruimte weg te geven, sterk te verdedigen en goed keeperswerk weet Alem RKKSV de weg naar het doel te belemmeren.
Alem krijgt tot de rust nauwelijks kansen tot scoren. 0-0 is dan ook de ruststand.
De na zelf aandringen geselecteerde Robert Jan Hofman mag in de rust zijn positie afstaan aan Gerwin van der Burg, die de intermezzo gebruikt om alvast op te warmen voor de tweede helft.

Het begin van de tweede helft is RKKSV wederom de bovenliggende partij. Na een kwartier gespeeld te hebben in de tweede helft, vind 'Bomber' Jacco Bogers dat dat wel welletjes is geweest, en besluit maar eens aanstalten te maken richting het vijandelijke doel. De Kruisstraatse libero ging niet akkoord met de plannen van de geblokte spits en besloot daar een stokje voor te steken. Op het laatste moment wist hij Jacco het scoren te belemmeren door deze pootje te haken.
Ondanks de leeftijd die zijn tol begint te eisen en zijn beperkte visueel vermogen, was dit de leidsman niet ontgaan. Hij blies op zijn fluit en wees resoluut zonder aarzelen naar de stip.
Gerwin van der Burg nam de strafschop voor zijn rekening, en schoot onberispelijk binnen.
Alem II is duidelijk van plan deze voorsprong vast te houden, RKKSV is ondertussen wanhopig opzoek naar de gelijkmaker, maar verzuimd te scoren.
Coach Schreuders gunt Rob Bouman ondanks een voorhoofdsblessure opgelopen tijdens een conflict in een bar, toch enkele speelminuten. Alem II heeft intussen steeds meer ruimte gekregen waardoor het zelfs kan uitlopen naar een 3-0 voorsprong.
Beide malen is het Jorn Bergmans die tekent voor de treffers, de eerste kan na defensief falen van RKKSV binnen worden geschoten.
En niet veel later de tweede, wanneer Jacco Bogers besluit zijn elegante voorzet op Bergmans van een boogje te voorzien, waardoor Jorn Bergmans zich met zijn tweede treffer man van de wedstrijd kroont. Eenieder die er nog aan twijfelde is nu overtuigd dat Bergmans in een uitstekende vorm verkeert.
Kruisstraat is door deze domper het spoor bijster en laat Alem II zelfs uitlopen naar een 4-0 eindstand. In de laatste minuut schiet 'Bomber' Jacco stijlvol en tegelijkertijd nonchalant de bal tegen de touwen. De gehele selectie verheugd met deze wederom onverwachte, maar gezien de score, welverdiende overwinning. Alem zet hierdoor haar ongeslagen reeks voort naar maar liefst vier wedstrijden en kan nu al bijna niet wachten tot de winterstop ten einde is.

Gerwin van der Burg

Jorn Bergmans