04-12-2011 Wadenoijen 2 - Alem 2 1 - 2

Wadenoijen 2 - Alem 2   1-2    (0-0)

Alem II weet achterstand om te buigen

Alem II weet dat zij een moeilijke wedstrijd tegemoet gaan, wanneer een deel van hen plaats neemt in de limousine die zijn intrede maakt.
De thuiswedstrijd aan het begin van dit seizoen werd namelijk kansloos verloren (0-4).
Ondanks de gezellige fuif die 'El Capitano' van Lent de voorgaande avond gaf ogen de atleten van Coach Schreuders fris en uitgeslapen.
Wanneer deze jongemannen het veld betreden is de opponent alvast begonnen met een serieuze warming-up.
Het opwarmingsritueel van Alem wordt bruut onderbroken door een vervelend incident: Er is een bal in een boom beland, paniek alom.
Maar Alem II zou Alem II niet zijn als je dit niet als een team opgelost werd. Het hele elftal droeg bij aan de succesvolle afloop van deze ongeriefelijke situatie. De wedstrijd voorbereiding kan worden voortgezet.
Nadat de coach zijn strategisch plan voor vandaag kenbaar heeft gemaakt begint Alem II goed aan de wedstrijd.
Er wordt goed gecombineerd en de spaarzame momenten dat Wadenoijen balbezit geniet wordt er gretig naar de bal geaasd, en een eerlijk duel niet geschuwd. De beste mogelijkheden om te scoren zijn dan ook voor Alem II.
Vlak voor rust krijgt Alex Steenbekkers de beste kans tot scoren, na een prima steekpaas. Helaas kan deze niet verzilverd worden. We gaan de rust in met 0-0 op het spreekwoordelijke scorebord (want een scorebord, dat kennen we niet in de lagere regionen van het amateur voetbal).

In de welverdiende rustpauze krijgt het tweede het advies zo door te gaan, oplettend te blijven en een vroege tegentreffer te vermijden.
Dit advies wordt helaas niet opgevolgd. Al na 5 minuten liep oranje/wit al tegen een tegendoelpunt aan. Na een inschattingsfout van Maarten Steenbekkers was de weg naar het doel vrij voor de Wadenoijse spits, en scoren een koud kunstje.
Alem II is echter niet onder de indruk van deze gebeurtenis en weet binnen een kwartier de achterstand om te toveren naar een voorsprong.
Jorn Bergmans tekende voor de eerste, na goed wegdraaien kon hij met zijn linker beheerst afronden. Dit heuglijke feit is tevens een ontmaagding voor Bergmans, deze treffer is zijn eerste in zijn carrière als voetballer (bij Alem). Proficiat!

Alsof 1-1 nog niet genoeg was combineert Alem II vrolijk verder richting haar tweede treffer van vanmiddag.
Ditmaal kan Ben van Boxtel alleen op de keeper af, in eerste instantie wordt zijn inzet gekeerd door de uitkomende doelverdediger, maar wegens terug ketsen van de bal, regelrecht in de voeten, grijpt Ben dit buitenkansje, vrolijke gezichten enerzijds, beteuterde aan de andere zijde.
De enige toeschouwer langs de zijlijn raakt door de tegenslagen gefrustreerd en laat dit blijken door zich onredelijk en balsturig op te stellen tegenover de goed fluitende leidsman, en zijn beslissingen te bekritiseren. De arbiter is hier echter niet van gediend en stuurt deze persoon richting clubgebouw.
Vanaf die positie ziet deze man toe hoe Alem II haar voorsprong verdedigd. Grote kansen op een gelijkmaker krijgt Wadenoijen niet meer en de van te voren onverwachte punten gingen mee richting de recreatiepark 'De Oude Maas'. Onderweg kwamen we een gezelschap tegen waarbij de sfeer er minder goed bij hing, het betreft het eerste elftal van Wadenoijen wat zojuist ook had verloren van Alem! De dubbele punten:: zijn gevierd op Alems grondgebied alwaar Koos en Birgit de spelers verwenden met hallenhanden lekkernijen.

Jorn Bergmans

Ben van Boxtel