20-11-2011 GVV 2 - Alem 2 1 - 1

GVV 2 - Alem 2   1-1    (1-0)

Alem II sleept in slotfase verdiend punt binnen

GVV 2 uit, altijd lastig. Net als elke andere wedstrijd dit seizoen in deze competitie.
Geldermalsen is niet de favoriete tegenstander van veel Alem spelers. Vaak kan het er hard aan toe gaan tegen deze opponent.
Vandaag troffen de heren een ander team als verwacht, namelijk een jong team wat trachtte te voetballen evenals Alem II.
Ondanks de dichte mist werd het sportief treffen niet afgelast.
In tegenstelling tot het weer worden en weinig basisspelers gemist, waardoor Coach Schreuders weer bijna al zijn spelers tot zijn beschikking heeft.
Na de warming-up begon Alem II goed aan de wedstrijd, iedereen was gemotiveerd met 100% inzet.
Er worden geen kansen weggegeven, maar daar staat tegenover dat er ook weinig gecreëerd wordt.
Na ongeveer 20 minuten valt toch de eerste goal van de wedstrijd. Dit gebeurt na slordig verdedigen. In een scrimmage valt de bal voor de voeten van een GVV speler, en die kan van dichtbij de bal langs de kansloze Joost Stoof intikken.
Het spel van Alem oogt de rest van de eerste helft slordig en gehaast. De inzet blijft echter wel aanwezig. Beide ploegen zijn aan elkaar gewaagt. 1-0 ruststand.

In de rust heeft Jacco 'Bomber' Bogers zij trainingspak uitgetrokken en komt in de spits te spelen. Dit heeft echter weinig effect op het spelbeeld. Het wordt ook steeds mistiger, het publiek, de coaches en ook de spelers hebben moeite het spel te volgen wanneer dit verder dan 20 meter van hen vandaan plaats vind.
De gehele tweede helft hebben beide keepers het niet erg druk. De scheidsrechter heeft het wel iets drukker dan in het eerste bedrijf.
Beide verdedigingen staan goed, en als er moet worden ingegrepen worden er louter professionele overtredingen gemaakt.
Alem en Geldermalsen manifesteren zich maar een enkele keer gevaarlijk voor het doel, maar telkens zonder resultaat.
Alex Steenbekkers weet in de slotfase de keeper te testen maar deze weet zijn inzet te keren.
Om toch nog iets te forceren besluit Coach Scheuders zich er van dichtbij mee te gaan bemoeien, en trekt ook zijn trainingskostuum uit, met nog ongeveer 10 minuten te gaan.
Niet veel later wordt Jacco gevloerd in het 16-metergebied. Maar de Scheidsrechter is van mening dat de overtreding daar buiten heeft plaatsgevonden. Dat is Danny Werner om het even, want hij benut deze kans door de bal hard maar subtiel langs de muur en keeper tegen de touwen te werken. 1-1! Dit is ook de einduitslag. Een dik verdiend punt wat als een overwinning gevierd wordt.

Danny Werner

Verslag:   Thomas van Mook