30-10-2011 Alem 2 - BZS 2 2 - 0

Alem 2 - BZS 2   2-0    (2-0)

Alem II speelt professioneel naar winst ondanks gemis 'El Capitano' en 'Der Bomber'

Na de uitschakeling in de beker, de moeizame competitie start, de glorieuze overwinning op Buren en de gestolen punten uit Hedel en Ammerzoden, hoopt Alem II in eigen huis vier punten voorsprong te nemen op BZS 2. En wellicht een aantal plaatsen te stijgen op de ranglijst.

Vorige week verloor Alem II van het matige Beesd 3 in het bekertoernooi.
Omdat bij het vertrek naar de desbetreffende match iets essentieels vergeten was, de tas met tenues, hebben de heren van Alem II besloten om voortaan niet meer in verschillende voertuigen naar de uitwedstrijden te rijden. Om in de toekomst dergelijke situaties te voorkomen.
In de vergadering die volgde na de wedstrijd, is besloten om een voertuig aan te schaffen waar plek is voor het gehele team. Een spelersbus is echter ietwat overdreven, dus heeft men een limousine aangeschaft. Comfortabel, praktisch en stijlvol.
Om de vergadering passend af te sluiten, en om uitblinker en tevens debutant Jens Steenbekkers in te lijven, werd er ook een politieagente ingeschakeld om gezellig een dansje te maken. Deze mevrouw kreeg het al snel warm, en besloot tijden haar dans zich te ontdoen van haar kledij. Opmerkelijk is dat na deze gebeurtenissen de aanmeldingen van spelers, die ook voor Alem II uit willen komen, binnenstromen bij Coach Schreuders. Toen de vergadering achter de rug was, net als leuningen van stoelen (die zijn vaak ook achter de rug namelijk), ging de focus weer uit naar de wedstrijd van deze zondag.

Alem II heeft het in de voorgaande seizoenen altijd erg moeilijk gehad tegen BZS. Zelden werd er een wedstrijd gewonnen.
Dus voor de wedstrijd begon had vrijwel elke speler zijn borst nat gemaakt. Niet geheel onterecht (zie bovenstaande zin).
Alem begint goed aan de wedstrijd, er worden duels gewonnen en aardig rond gespeeld. Het tweede heeft vandaag wegens het ontbreken van Peter 'El Capitino' van Lent, Tony van den Berg centraal op het midden spelen, hij is gepromoveerd van Alem 3 naar Alem II. Proficiat!
Ook via zijn voet ontstond het eerste doelpunt. Met een strakke steekbal stuurt hij Thomas van Mook richting het doel, door de wat ongelukkige aanname beland de bal in de handen van de keeper. Maar wat schetste onze grote verbazing. De keeper liet plots de bal onder zich door glippen. De immer oplettende Thomas schroomde zich niet en klaarde dit eenvoudige klusje. 1-0!
BZS 2 heeft vandaag duidelijk moeite met de oranjehemden, dat bleek ongeveer een kwartier voor het rustsignaal toen Danny Werner het overwicht uitte door de 2-0 voor zijn rekening te nemen. Randje buitenspel lopend was hij zijn opponent te snel af. En stiftte de lederen knikker beheerst over de keeper heen. Danny heeft tevens ook besloten om zich bij de strijdmakkers van Coach Schreuders te voegen, wat een groot gewin is voor het tweede. De gehele eerste helft is de voorsprong nimmer in gevaar gebracht.

In het tweede bedrijf werd er een stuk minder gevoetbald. BZS wist sluitpost Joost Stoof een aantal keer te testen, maar deze verkeert in topvorm. Jorn Bergmans wist keer op keer zijn tegenstander te snel af te zijn. En ook Tim Hanegraaf verraste de doelverdediger van Beusichem to twee keer toe met een flinke oplawaai, maar deze werden gepareerd. Verder dan een aantal kleine mogelijkheden tot scoren kwamen beide equipes niet. Af en toe waren zelfs er wat kleine irritaties over en weer, het spel was namelijk wat fysieker geworden in de tweede helft. Doch werd de voorsprong nimmer in gevaar gebracht, en achteraf gezien is het heerschap uit Beusichem dus voor Jan met de korte achternaam dat hele eind naar Alem gereisd, maar achteraf is mooi wonen zegt men bijwijlen.
Alem II, de parel van het 4e klasse reserve voetbal, is nu maar liefst drie hele competitie wedstrijden ongeslagen. Hopende deze reeks voort te zetten zullen de heren volgende week afreizen naar Teisterbanders 2.

Thomas van Mook

Danny Werner