25-09-2011 SCR 2 - Alem 2 2 - 1

SCR 2 - Alem 2   2-1    (1-1)

Alem II kan succes geen vervolg geven

Na het daverende succes in de beker, en de glorieuze overwinning van vorige week, mogen de heren van Alem II het deze zondag gaan pogen tegen SCR 2.
Het is mooi weer, dat maakt het wachten op de telaatkomers bijna aangenaam.
Bijna iedereen is na een kwartier wachten aanwezig, dus kunnen we uitwijken richting Rijswijk.
De Voetbal-mars van deze week is ´Doe Maar Dave - Meisjes´, deze werd afgespeeld om het team in de juiste stemming te brengen alvorens de wedstrijd aanving.
Gelijktijdig met het aanvangen van de desbetreffende aanvang, begon ook de de wedstrijd.
Het eerst half uur ligt het tempo niet bijster hoog, SCR is met meer balbezit de bovenliggende partij, maar kan niet tot kansen komen.
De tegenstander van Jelle is vandaag de boze meneer aan de zijde van Rijswijk. Nadat Jelle de nummer 9 een zetje in de rug gaf, bewees deze meneer een gekkie te zijn, en reageerde als van lotje getikt. Een verbale correctie van spelers en scheidsrechter bracht de meneer tot bedaren.
Alem komt na een half uur ongelukkig op achterstand.
Jelle ligt na een spagaat gemaakt te hebben op de grond en behoefd dringend medische assistentie. SCR lapt de ongeschreven voetbal wetten aan zijn laars, en in plaats van de bal vriendelijk over de zijlijn te trappen, zetten ze een aanval op. Hieruit scoren ze de 1-0.
De protesten wegens vermeent buitenspel mogen niet baten. En Alex loopt na een woordenwisseling over de dubieuze beslissing met de arbiter tegen een gele kaart aan.
Alem neemt nog voor de rust wraak, op een sportieve manier. Na een geslaagde actie van Rob Bouwman weet Gerwin te scoren. Bravo!

Na de rust weet de scheids zich te onderscheiden door het nemen van nog veel meer frappante beslissingen. Soms ook in het nadeel van SCR "Neen Ben dat is geen corner, dat is een doeltrap!" aldus de scheidsrechter tegen de spits van de opponent.
De vergelijking van de scheidsrechter met een object, bedoeld om de erogene-zones van de vrouw te stimuleren, is tegen het zere been van de leidsman. En ook Anton krijgt geel plus een allerlaatste waarschuwing.
Het voetbal is de tweede helft niet veel beter, en beide partijen kunnen weinig kansen creëren. Het spel ligt vaak stil, en het tempo is laag.
In de zeventigste minuut krijgen we na een spaarzame kans van SCR de tweede tegen-treffer om onze oren. Hoewel Alem II op basis van werklust meer verdiende, eindigt deze wedstrijd op 2-1. De voetbal-mars van volgende week is ´Doorgaan´ van Ramses Shaffy

Gerwin van der Burg

Verslag: Thomas van Mook