10-04-2011 GVV 3 - Alem 2 1 - 2

GVV 3 - Alem 2   1-2   (0-1)

Een historische overwinning

Deze zondag staat een lastige pot op t programma, Geldermalsen uit.
Nog nooit heeft Alem 2 kunnen winnen uit bij GVV. Alem enigszins verzwakt door het ontbreken van een aantal basisspelers: We missen vandaag Peter van Lent, Wilbert van Boxtel, Kees-Jan Zwanenberg, Hans Brekelmans en Keeper Ben van Boxtel.
Ondanks dat heeft Coach Peter van Boxtel toch een aardig elftal en voldoende wissels.
Met frisse tegenzin gaan we van start.
We beginnen de wedstrijd goed, en de beste kansen zijn voor ons.
Na ongeveer 20 minuten valt t eerste doelpunt. Danny Wuits is te snel voor de verdediging van GVV, houdt overzicht, en na een kort balletje breed kan gelegenheidsspits Thomas van Mook de bal in t doel werken 0-1.
Hele grote kansen krijgt de tegenstander niet, wel wat mogelijkheden, maar de verdediging staat en Bram Keept goed.
Daarna krijgen we nog een grote kans via een snelle uitbraak, maar Elies Sars raakt door t hobbelige veld de bal niet goed.
Het had in de rust misschien wel 2, of 3 nul voor Alem kunnen zijn.

In de tweede helft krijgen wij het moeilijker. GVV zet wat meer druk, en zijn voor al gevaarlijk met corners en vrije trappen.
De beste kans voor de 0-2 komt weer via Elies Sars, maar hij raakt de paal, en in de rebound een GVV speler.
Dan valt even later de 0-2 toch. De opgekomen Gerwin van der Burg schiet de bal, raakt Rob Bouman, en via een speler van GVV rolt de bal traag onder de keeper door het doel in. Het laatste deel van de wedstrijd is vooral verdedigen, via een kopbal scoort GVV nog de 2-1. Maar mede dankzij de goed fluitende KNVB scheidsrechter kunnen we de volle drie punten mee naar huis nemen!

Volgende week BZS uit, kijken of we weer kunnen stunten!

Thomas van Mook

Eigen Doelpunt