18-04-2010 Alem 2 - Buren 2 1 - 0

Alem 2 - Buren 2   1-0    (1-0)

Wederom een prachtige zondag voor een mooie pot voetbal. Door een lange strenge zomer krijgen we meer wedstrijden met mooi weer. Gelukkig voor Alem want wij zijn de zogenaamde 'mooi-weer-voetballers'.
Nadat wij allemaal het veld hadden betreed bleek dat de tegenstander nog niet was gearriveerd. Ook onze rechtsback Chris was nog niet op komen dagen.
Buren had een groot dorpsfeest gehad. Dat straalde ook overal vanaf. Misschien had Chris een scharrel op gedaan in Buren want hij kwam tegelijk aan met de tegenstander.

Dit werd gelukkig goed ingepast door Gerwin in te passen op de plek van Chris. Chris was nu gedegradeerd tot grensjager. Peter van Boxtel Fz. wilde zoals waar de Nederlandse voetbalschool om bekend staat aantreden in een 4-3-3 formatie.
Met veel mooi acties, speersnelle combinaties, breedte- en diepte pases sneden we door de linies van Buren als een mes in warme boter. De eerste kans was dan ook snel een feit. Kevin ontving de bal en wist met een steekbal Wilbert vrij voor de keeper te zetten. Na eerst een grove tackel wist Wilbert snel op te staan. Met een schot kreeg hij de bal alsnog tegen de touwen.
Meteen daarna hielden de aanvallen nog niet op maar de kansen van Rick, Kevin en Wilbert werden niet benut. Na een kwartier van de 1e helft te hebben gespeelt begon de aanvalsmachine te haperen. Ook de rest van het veld kreeg het niet meer bolgewerkt. Als een kaarthuis stortte het spel ineen. Kwam dit door het warme weer? Door de tegenstander in ieder geval niet. Deze konden niets hier tegenover stellen.

Eindelijk was de rust aangebroken. Het werd hoog tijd om eens te bespreken hoe nu verder te gaan. Het was duidelijk. Het spel moest zorgvuldiger en iedereen een stapje extra doen. Het zou een mooie tegenstander zijn om het doelsaldo op te krikken.
Net als voor de wedstrijd was nu weer Chris te laat om te vlaggen voor de 2e helft. Hij had blijkbaar die ochtend zoveel haast dat had nog niet had gegeten en gedronken. Hij moest het veld over sprinten met sigaretten, een flesje sportdrank en een broodje kaas in zijn handen. De tweede helft heeft hij dan ook meer sigaretten gerookt dan dat de vlag omhoog is gegaan.
Kwam dit door Buren of door Chris?
De hele reserve bank moest aanhoren hoe de Chris de vorige avond had beleefd. Termen als spijgen, vrouwen, bier, tequila kwamen dan ook regelmatig naar voren. Tussendoor heeft Jacco nog een kans gemist trouwens. Bovenstaande alinea gaat bijna niet over het voetbal.
Dat was namelijk nog minder interessant om te zien dat de verhalen van Chris.
Conclusie hiervan is dat Alem de wedstrijd heeft uitgevoetbald zonder in gevaar te komen. Van een zakelijke tweede helft mag nog niet eens gesproken worden. Maar zoals een kampioenskandidaat betaamt behoort een elftal ook de slechtere wedstrijden te winnen. Dit was er ook zo één. Alleen jammer dat wij op dit moment nog onderin de middenmoot geposteerd staan.
Aankomende donderdag het lang besproken duel met 'Driel'. Dé concurrent. Om deze derby te winnen moet er wel anders gevoetbald worden als deze zondag. Laten we daar maar vanuit gaan dan!

Wilbert van Boxtel

Verslag: Rick Leerintveld