05-04-2010 Alem 2 - Wadenoijen 2 4 - 0

Alem 2 - Wadenoijen 2   4-0    (3-0)

Paasbrunch met familie, gourmetten met bergen vlees, paaseieren eten tot je er ziek van wordt en Paaspop met weer andere uitwerkingen… Ook het zonnetje scheen weer eens na een lange tijd. Het was behoorlijk acclimatiseren voor de mannen van Alem 2. De doelstelling voor vandaag was duidelijk. Uit drie punten behaalt, dus thuis ook.
Het eerste 10 minuten kregen we geen grip op de wedstrijd. Middenveld stond niet goed en er werden te veel meters gemaakt. Nadat Peter van Boxtel Fz. een switch had gedaan ging de motor draaien.

Nadat Wadenooijen een vrije trap toegekend kreeg dacht Rick Leerintveld zijn tegenstander buitenspel te zetten. Dat lukte niet geheel volgens plan en de spits van Wadenooijen kon vrij inkoppen. Ben pakte deze bal met een duik uit de kruising. Alem-keeper Ben van Boxtel heeft deze week ook het verslag gehaald. Misschien wel door goede afspraken tussen Rick en hemzelf. Dit was duidelijk het keerpunt van deze wedstrijd.
Al kregen we een corner. Kees-Jan ging achter de bal staan en met een curve zo groot als de halve rotonde van Alem kwam deze richting doel. De keeper met het uiterlijk van Jean-Marie Pfaff (kwaliteiten bleven namelijk achter) stompte hij de bal onderkant lat in eigen doel.
Alem bleef pressie houden en de aanvallers van Wadenooijen konden niet door de stugge defensie heen komen.
Even later kreeg Alem een vrije trap op de middenlijn. Vanuit de dug-out werd dringend noch onvriendelijk verzocht de opkomende Thomas de bal mee te geven. Wat Leerintveld betreft moest Rick uiteraard weer onder veel getier en gevloek eigenwijs doen. Door een seconde oogcontact gehad te hebben met Wibert van Boxtel, gaf Rick een crosspass over 40 meter op de 'spreekwoordelijke' stropdas van Wilbert. Terwijl de bal aan zijn lange reis bezig was verruilde het gevloek zicht voor complimentjes. Wilbert wist deze bal perfect aan te nemen en Kevin strak te bedienen die dicht voor het doel stond. Deze schoot uiteraard raak.
Niet veel later schoot Jean-Marie uit. Deze bal kwam hoog uit de lucht vallen. Rick nam aan en zette Wilbert vrij voor de keeper. Hij had zoveel tijd dat hij eerst grens en scheids aan keek of het geen buitenspel was. Daarna twijfelde hij nog of hij met links, rechts of achter het standbeen langs zou schieten. Het werd de vertrouwde rechter voet. Deze liet hem niet in de steek. 3-0.

In de rust werd er geëist dat we de wedstrijd snel moesten beslissen door de bal nog 1 keer tegen de touwen te jagen. Wadenooijen kwam net als in de heenwedstrijd beter in hun spel. Wij verzuimde door te drukken wat het spel op en neer deed golven als een potje tafeltennis.
Uiteindelijk was het dan toch zo ver…
Wederom Wilbert pikte een bal op, op het middenveld. Hij speelde Kevin in die diep ging richting de zijkant van het veld. Zelf sloot hij bij en eiste zelf de bal weer op. Kevin bediende dit maal Wilbert op maat die de wedstrijd besliste in het voordeel van Alem. De wedstrijd werd daarna volwassen uitgespeeld. We zijn ondertussen weer een plaats gestegen in de ranglijst. Ritme en automatisme komt er al in, in dit team. Met 13 punten uit 5 wedstrijden en 14 doelpunten voor en 2 tegen mag je zeggen dat we uitstekend draaien.
De inhaalrace is ingezet om nog bovenin de middenmoot te kunnen eindigen. De derby tegen DSC komt dichterbij. Dit kan een 6-puntenwedstrijd worden. Zij voelen de hete adem van ons en wij ruiken bloed.

Kees-Jan Zwanenberg

Wilbert van Boxtel