01-03-2009 Jan van Arckel 2 - Alem 2 0 - 2

Jan van Arckel 2 - Alem 2   0-2   (0-1)

Alem collectief langs de Jantjes

Eindelijk, na enkele keren te zijn afgelast gaat de wedstrijd tegen JVA 2 door! De laatste wedstrijd in het geheugen was de afgang tegen RKTVC. Dus dat zeker niet vandaag

Ergens aan de andere kant van het sportpark tussen de poelepetaten (kalkoen soort) en het hout, daar mogen we gaan ballen. We spelen het eerste kwartier sterk en krijgen wat kansjes. JVA neemt echter gaande weg de 1e helft de wedstrijd in handen en mag wat rommelen tot aan de 16 meter. Kansen krijgen ze niet of nauwelijks. Alem pakt de draad 10 min voor rust weer op en dat resulteert in een prima goal. Een inspeel pass wordt door WvB met het hakje verlengt en KJZ prikt uit een moeilijke hoek de bal zeer fraai achter de keep.

Rusten en een bakkie thee.
Na rust probeert JVA het weer en gaat wat meer op onze helft spelen. Een soort van druk ontstaat er maar ze krijgen geen kansen. Achterin staat het vandaag prima (zowel voor als na rust en inclusief de keep BvB). Er is duidelijkheid en de persoonlijke duels worden meestal gewonnen. WvB maakt met links uit een zelfde hoek als KJZ de 0-2. Wederom was het gaatje tussen Keeper en paal klein maar hij paste evenals de 0-1 precies. We blijven collectief sterk spelen en gaan verdiend met de 3 punten naar Alem.

1x
Kees-Jan Zwanenberg