26-01-2020 Herpinia 1 - Alem 1 0 - 1

Herpinia 1 - Alem 1    0-1    (0-1)

Zwaarbevochten winst in Herpen

Alem wint van Herpinia door frommelgoal.

Na een kwartiertje kwam Alem op voorsprong in Herpen. Vanuit een scrimmage viel de bal al vroeg binnen. Na die goal kreeg Herpinia de controle in handen. Maarten Hendriks, trainer van Herpinia: "Maar het had net zo goed 0-2 kunnen worden, want zij waren sterk met hun kansen."
In de tweede helft domineerde Herpinia het duel volledig, maar kreeg het geen geluk in de afronding. Hendriks had een gelijkspel terecht gevonden, maar hij kreeg zijn zin niet. Herpinia kreeg te weinig kansen en wist het net niet te vinden.
"Het was een wedstrijd met weinig hoogtepunten. We hebben niet goed gespeeld en verzuimd de kansen af te maken. Dan blijft het onnodig spannend, maar desondanks hebben we net zoals vorige week de wedstrijd met een minimaal verschil gewonnen", vertelt Alem-coach Ton Steebekkers.
Verdediger Lars Steenbekkers maakte uit via een vrije trap net buiten het strafschopgebied het enige doelpunt. "Het was een beetje een frommelgoal, maar we zijn er niet minder blij om", aldus de coach.
Lars Steenbekkers (Lzn) schrijft beslissende treffer op zijn naam

Alem is de nieuwe koploper in de vierde klasse E. Door de 0-1 winst op Herpinia gaat de ploeg RKTVC voorbij op de ranglijst. Na zo'n kwartier spelen viel de enige treffer van de wedstrijd: een scrimmage na een vrije trap.
Herpinia-trainer Maarten Hendriks baalde na afloop dat zijn ploeg de stand niet gelijk wist te trekken. "Alem had de overhand, maar na de 0-1 kregen wij meer controle. Er waren kansen aan beide kanten. Het is jammer dat wij toen we het veldoverwicht kregen, dit niet in doelpunten wisten uit te drukken. Dat is een proces waar we doorheen gaan en waarin we onszelf moeten verbeteren. We hadden er vandaag meer uit moeten halen, over de 90 minuten gezien was een punt terecht geweest."

Lars Steenbekkers (Lzn)

Scheidsrechter: