19-01-2020 Teisterbanders 1 - Alem 1 1 - 2

Teisterbanders 1 - Alem 1    1-2    (1-0)

Alem pakt in absolute slotfase de winst

Teisterbanders ziet winst in slotfase verdampen.

Een lelijke wedstrijd werd op een lelijke manier door Alem gewonnen, maar dat maakte de blijdschap niet minder mooi. "Hier hoor je over een paar weken niemand meer over", vatte elftalleider Ton Steenbekkers samen. "De opluchting was groot. We speelden niet goed en dan krijg je het tegen iedereen moeilijk."
Het meest bijzondere aan dit duel was de winnende goal van nieuweling Dylan Laponder. Als debutant besliste hij de wedstrijd. "Hij kwam over van Heerewaarden", aldus Steenbekkers. "Het is voor iedereen, maar voor hemzelf extra mooi dat hij de winnende maakt."
Debuterende Dylan Laponder schiet Alem in blessuretijd naar winst

Teisterbanders verloor in de vierde klasse thuis met 1-2 van titelfavoriet Alem.
"Wij kwamen goed voor de dag", keek trainer Andries van Mourik terug. "Alem had vandaag het geluk van de kampioen." De winnende treffer viel in de vijfde minuut van de blessuretijd. Een hoekschop werd weggekopt en op de rand van het strafschopgebied kreeg een Alem-speler er nog net de punt van de schoen tegen. Tergend langzaam rolde de bal langs iedereen en verdween via de binnenkant van de paal in het doel.
Halverwege de eerste helft zette Pim Schelling scherp voor en liep Vincent Vasques de bal binnen. Vijf minuten voor tijd werd het uit een terechte strafschop 1-1.

Vincent Vasques
Jens Steenbekkers