14-01-2020 Alem 1 - VOAB 1 1 - 1

Alem 1 - VOAB 1    1-1    (0-0) Alem wint na strafschoppen

Alem stunt en verslaat VOAB

Alem stunt in bekertoernooi en schakelt tweede klasser VOAB uit. Na een 1-1 eindstand bleek Alem beter in het nemen van strafschoppen: 4-3.

Na een aantal afgelastingen moest de bekerwedstrijd, om een plaatsje bij de laatste 32 ploegen, vandaag gespeeld worden. Ondanks de regenval van de laatste dagen hoefde er niet uitgeweken te worden naar het kunstgras in Goirle, maar kon er afgetrapt worden op een goed bespeelbaar veld.
Tweedeklasser VOAB uit Goirle nam meteen het heft in handen in de eerste helft, maar ondanks een veldoverwicht waren de beste kansen voor Alem. Kevin Broekmeulen kwam tweemaal alleen voor VOAB-doelman Robin van Iersel, maar even zoveel keer was de keeper de winnaar. VOAB stelde daar één kans tegenover een kopbal uit een corner leek in het Alemse doel te verdwijnen, maar Alem-keeper Bouke Steenbekkers kreeg er nog net zijn vingertoppen tegenaan.
Net voor rust moest VOAB met tien man verder. Bij een Alemse vrije trap liep VOAB aanvoerder Casper van Beers te vroeg in en ontving daarvoor van scheidsrechter Briene een gele kaart. De daarop gemaakte opmerkingen van Van Beers waren voor de leidsman voldoende om nogmaals geel te trekken en de VOAB aanvoerder weg te zenden.
Alem naar vierde ronde na penaltyreeks tegen VOAB

De numerieke meerderheid van Alem had in de tweede helft nauwelijks invloed op de wedstrijd. Het verzorgd voetballende VOAB hield een optisch veldoverwicht, was nu en dan wel dreigend, maar kwam niet tot grote kansen. Alem bleef loeren op de counter en bij een van deze uitvallen werd Mats Steenbekkers in het strafschop gebied onderuit geschoffeld door doelman van Iersel. Dat was ook meteen einde wedstrijd voor Mats Steenbekkers, hij moest geblesseerd van het veld. De strafschop werd door Jens Steenbekkers onberipselijk benut.
Even later blesseerde Luuk Steenbekkers zich bij een verdedigende actie en viel met een naar het zich liet aanzien ernstige knieblessure uit. Omdat Alem al drie keer had gewisseld moest Alem het laatste kwartier ook met tien man door.
Gesteund door de harde wind ging VOAB op zoek naar de gelijkmaker en die werd ook gevonden, de net ingevallen Rosaria profiteerde van een ongelukkige uittrap van keeper Steenbekkers en scoorde beheerst 1-1.
Een minuut voor tijd had Alem de wedstrijd moeten beslissen. Na een messcherpe counter, kwam Lars Steenbekkers in scoringspositie, maar ook hij mikte één op één met Robin van Iersel de bal tegen de Goirlese sluitpost.

In de aansluitende penaltyreeks speelden beide doelmannen een hoofdrol. Bij een 4-3 stand in het voordeel van Alem werd de laatste strafschop genomen door de VOAB-keeper, de penalty werd gestopt door Bouke Steenbekkers. De vreugde was echter van korte duur, scheidsrechter Briene vond dat Steenbekkers te vroeg van de lijn was vertrokken en liet de pingel overnemen. Maar ook in tweede instantie stopte Bouke Steenbekkers de ingeschoten strafschop en loodste daarmee zijn ploeg naar de 4e ronde van de KNVB Districtsbeker.

Tegenstander is zaterdag-hoofdklasser Achilles Veen. Deze wedstrijd wordt gespeeld op dinsdag 28 januari 2020, op sportpark De Oude Maas, aanvang: 20.00 uur.

Scheidsrechter Gerard Briene stuurde vlak voor rust aanvoerder
Casper van Beers (VOAB) weg vanwege commentaar op de leiding