03-11-2019 Alem 1 - Ulysses 1 5 - 0

Alem 1 - Ulysses 1    5-0    (0-0)

Alem pas in tweede helft op stoom

Alem walst na doelpuntloze eerste helft met 5-0 over Ulysses heen.

"We kwamen pas in de tweede helft op gang. Het gaat bij ons pas lopen als het eerste doelpunt is gemaakt en dat gebeurde pas na rust. In de eerste helft was het heel matig, maar ik ben blij dat we ons hebben herpakt. In de laatste tien minuten lieten we zien dat we gretig waren want toen vloog de bal nog drie keer tegen de touwen", zei Alem-leider Ton Steenbekkers na afloop van de wedstrijd.
Alem staat er goed voor op de ranglijst en het draait momenteel op volle toeren. In de laatste twee wedstrijd scoorden het maar liefst dertien keer en kreeg het nul tegentreffers. "We zijn momenteel ontzettend goed bezig en moeten er voor zorgen dat we dit doorzetten. We hebben een team met veel kwaliteit. Ik zou graag zien dat we het sterke begin van de competitie doorzetten, dan gaat dit een heel mooi seizoen worden."
Voor de derde keer op rij heeft Ulysses vijf tegentreffers moeten incasseren. Maar het spel was deze week wel beter dan in de afgelopen weken. Ulysses-coach Anne Duis zag de lichtpuntjes: "De potentie van mijn ploeg was vandaag echt goed te zien. We waren gewaagd aan elkaar. Door de onterechte penalty (speler raakte de bal, maar de scheids zag dat niet) tien minuten na rust, zijn de kopjes gaan hangen."
Na de 1-0 van Alem is het snel gegaan. Tien minuten later werd de score verdubbeld en in het laatste kwartier werd er nog drie keer gescoord door de thuisploeg.

Met rust stond het nog 0-0 tussen Alem en Ulysses. Na 55 minuten kreeg de thuisploeg echter een penalty en de 1-0 betekende de start van een doelpuntrijke tweede helft. De teller stopte bij 5-0.
Ulysses-trainer Anne Duis. "De penalty had nooit gegeven mogen worden. Tot aan dat moment was het een gelijkopgaande wedstrijd. We hebben vandaag laten zien wat we waard zijn als Ulysses zijnde."

Jens Steenbekkers
Mats Steenbekkers