06-10-2019 Alem 1 - GVV 1 3 - 0

Alem 1 - GVV 1    3-0    (1-0)

Alem laat GVV in stromende regen kansloos

"Het ging niet heel makkelijk, maar de drie punten zijn binnen. We scoorden vlak voor de rust en dat gaf een goed gevoel. Na de thee hadden we het eerder af moeten maken. Gelukkig kwam de verlossende tweede treffer tien minuten voor het einde. Na het laatste fluitsignaal zijn we snel naar binnen gerend, want het was echt hondenweer", volgens Alem-leider Ton Steenbekkers.
Steenbekkers weet dat het kantelmoment in de wedstrijd de rode kaart van de tegenstander was. "In de tweede helft hadden we moeite met kansen creëren, maar door een rode kaart van GVV in de 70ste minuut kregen we veel meer ruimte om te voetballen. Uiteindelijk hebben we daar goed gebruik van kunnen maken en verdiend gewonnen."

GVV verloor met 3-0 bij Alem. "We hebben terecht verloren, maar hebben ook kansen gehad", analyseerde trainer Nicki Beekwilder. "We lieten Alem het spel maken en dat ligt die ploeg niet zo goed. Verdedigend stond het bij GVV goed. Danny Hak had een kans op 0-1, maar hij werd geblokt. In de laatste vijf minuten kreeg Alem drie hoekschoppen op rij en uit de derde werd het 1-0."
Wilfred Mulder liet twee kansen op de 1-1 liggen. Twintig minuten voor tijd kreeg Calis Cornelissen de bak ongelukkig op de arm en daarvoor zijn tweede gele kaart. Alem scoorde in de slotfase nog twee keer: 3-0.

GVV heeft zondag met 3-0 verloren van Alem. Het stond heel lang maar 1-0 en de wedstrijd werd pas erg laat beslist.
In de eerste helft liet GVV de thuisploeg voetballen en zakte het in. Uit enkele counters die hieruit volgden kregen de bezoekers kansen om op voorsprong te komen. Dit gebeurde echter niet en het leek 0-0 te blijven in de eerste helft. Alem dacht hier anders over en in de 40ste minuut opende de thuisploeg de wedstrijd en ging GVV met een domper naar de kleedkamers.
In de tweede helft ging GVV op jacht naar de aansluitingstreffer en drong het Alem terug. In de 70ste minuut kreeg Calis Cornelissen echter zijn tweede kaart en stond GVV nog maar met 10 man. ,,De ploeg leek hierna gek genoeg alleen maar beter te spelen’’ en de bezoekers kregen een paar grote kansen. Tegen de verhoudingen in was het Alem dat in de 85ste minuut het verzet van GVV definitief brak door de 2-0 te maken en 2 minuten later ook nog de 3-0.

Kevin Broekmeulen
Mats Steenbekkers