12-05-2019 Alem 1 - Wilhelmina 1 2 - 3

Alem 1 - Wilhelmina 1    2-3    (2-2)

Alem legt het af tegen concurrent Wilhelmina

De spelers luisteren af bij Alem © Matthew Vos
Alem verliest van Wilhelmina en verliest ook Mart van Boxtel

Alem had nog een klein kansje om nacompetitie te halen, maar na het verlies van zondag tegen Wilhelmina (2-3) mag dat boek gesloten worden.
Wilhelmina-spelers luisteren wedstrijdbespreking van Alem af

“We hadden het al eerder dichtgeslagen. We hebben het zelf weggegeven”, oordeelde Alem-trainer Peter Burg.
Met goals van Mart van Boxtel en Jens Steenbekkers werd een 2-2 ruststand bereikt. De winnende goal van Wilhelmina viel in de laatste minuut.
Burg: “Dat was ook echt kenmerkend voor ons seizoen.”
Er was nog meer verlies voor Alem. Mart van Boxtel viel uit met een zware knieblessure en lijkt lange tijd uitgeschakeld.

Het maakt niet uit hoe je wint, als je maar wint. Dat moeten de spelers van Wilhelmina gedacht hebben toen zij de wedstrijdbespreking van de tegenstander konden meeluisteren.
"We speelden na rust minder, maar Jordey scoorde wel in de slotfase uit een scrimmage, vertelde Wilhelmina-assistent-trainer Coen van Overbeek.
Voorafgaand aan de wedstrijd tegen Alem liepen de spelers van Wilhelmina langs de kleedkamer van Alem. Toen zij vanuit het kleedhok de wedstrijdbespreking van de tegenstander hoorde besloten ze massaal mee te luisteren.

Mart van Boxtel
Raoel Noijen