10-02-2019 Alem 1 - Beesd 1 5 - 3

Alem 1 - Beesd 1    5-3    (2-0)

Alem wint na spectaculair duel

"We hebben het vandaag spannend gemaakt, maar gelukkig wel gewonnen", aldus Alem-leider Ton Steenbekkers.
Dit was Alems eerste competitiewedstrijd sinds 2 december 2018. "Daarom wilden we per se vandaag spelen", vertelde Steenbekkers.
"We hadden eenvoudig kunnen winnen, maar hebben het onszelf lastig gemaakt", zag Alem-leider Ton Steenbekkers. Mats Steenbekkers scoorde tweemaal, Tom Loobeek, Lars Steenbekkers en Mart van Boxtel allen één keer. Beesd eindigde het duel met negen spelers door twee rode kaarten.

Eindelijk mocht ook Alem weer eens opdraven voor een competitiewedstrijd. De club van trainer Peter Burg kwam door afgelastingen na de winterstop nog niet in actie.
Dus waren ze in Alem best hongerig. Het leverde tegen Beesd gelijk ook drie punten op (5-3 winst). ,,Als team wilden we echt winnen”, gaf Burg een compliment. “Alleen lieten we Beesd telkens weer in de wedstrijd komen. Dat had niet gemoeten. Gezien de kansen hadden we het ook eerder af moeten maken”, luidde het vervolg van Burg, die volgend seizoen BVV onder zijn hoede krijgt. Tom Loobeek opende voor rust de score die vervolgens door Mats Steenbekkers werd opgevoerd 2-0.
Na de thee was er eerst de 2-1 en even later vergrootte Lars Steenbekkers de score naar 3-1. Beesd kwam terug (3-2) en Mats Steenbekkers antwoordde met de 4-2. Beesd beet weer van zich af via de 4-3 waarna Mart van Boxtel het laatste woord had. Hij scoorde uit een strafschop de 5-3. Beesd eindigde het duel met negen man.
 Alem laat Beesd telkens terugkomen, maar wint wel
Beesd verloor met 5-3 bij Alem. ,,Wij maakten enkele persoonlijke fouten en die werden door Alem resoluut afgestraft”, keek trainer Dick Wammes terug. ,,Dat moet er wel uit.”
Binnen een minuut na rust verkleinde Beesd de 2-0 achterstand tot 2-1 door Bram Wakker. Koen Verwolf kreeg na een uur zijn tweede gele kaart. Na de 3-1 scoorde Jarno van de Water tegen (3-2) en na de 4-2 benutte Kevin Kruissen een strafschop: 4-3. Doelman Demian van Asch veroorzaakte in de 85ste minuut een strafschop. Dat was rood en 5-3.

Beesd ging in de stromende regen bij Alem met 5-3 onderuit. “Voor het publiek was het een leuke wedstrijd, maar er waren niet zoveel toeschouwers met dit weer”, zag Beesd-trainer Dick Wammes. “Voor mij als trainer was het niet zo fijn.”
Het verschil tussen beide ploegen zat hem voor rust vooral in het afmaken van de kansen. “Alem maakt er twee uit vier kansen, wij krijgen drie kansen en scoren niet”, zei Wammes, die in de rust met de 2-0 achterstand de bui al zag hangen. Beesd hield de wedstrijd echter lang spannend. “We maken wel telkens de aansluitingstreffer, maar verder kwamen we niet.”
Rode kaarten
Na de 2-1 van Bram Wakker herstelde Alem de marge van twee doelpunten weer en niet veel later kreeg Beesd-aanvoerder Coen Verwolf zijn tweede gele kaart. Tegen tien man zorgde Jarno van de Water voor de 3-2. Na de 4-2 maakte Kevin Kruissen van elf meter de 4-3, maar het slotakkoord was weer voor de thuisploeg. Ook Alem kreeg een strafschop, waarbij Beesd-doelman Damian van Asch met rood werd weg gestuurd. Kruissen kon als keeper de penalty niet stoppen.
“We blijven te veel domme dingen doen en die worden afgestraft”, aldus Wammes. “Als we zo naïef blijven spelen, wordt het moeilijk om te winnen. We maken genoeg doelpunten, maar krijgen er ook heel veel tegen.”

VV Beesd heeft zondag 10 februari met 5-3 verloren van Alem. Aan het eind van de wedstrijd had Beesd nog negen man in het veld en een veldspeler op doel.
In de eerste helft was het vooral Alem dat gevaarlijk was. Al snel werd het daarom ook 1-0 en 2-0. Na de pauze brak de wedstrijd pas echt open. Vlak na de rust maakte Bram Wakker de aansluitingstreffer voor Beesd. Het antwoord van de Alemers kwam al snel, in de 55ste minuut werd het dus 3-1. Hierna sloeg het noodlot voor Beesd toe: Coen Verwolf kreeg zijn tweede gele kaart en kon dus vertrekken.
Desalniettemin liet Beesd het er niet bij zitten en scoorde Jarno van de Water de 3-2 in de 60ste minuut. Vervolgens was het weer Alem dat antwoordde met de 4-2 in de 83ste minuut. 2 minuten later bracht Kevin Kruissen de spanning weer terug door de 4-3 binnen te schieten. Dit was echter van korte duur want Alem scoorde 3 minuten later de 5-3. Hierna kreeg Beesd-keeper Damian van Asch nog een rode kaart en eindigde Beesd dus met negen man en een veldspeler op doel.

Tom Loobeek
Mats Steenbekkers