02-12-2018 Alem 1 - Jan van Arckel 1 2 - 1

Alem 1 - Jan van Arckel 1    2-1    (1-1)

Alem boekt in eigen huis 2-1 zege op Jan van Arckel

"We speelden niet goed, te gehaast. We hadden de wedstrijd eerder moeten beslissen", vond Alem-trainer Peter Burg. "We hebben als een team gestreden", zag Jan van Arkcel-trainer Marco van Loon.

Alem boekte zondag een nuttige overwinning op streekgenoot Jan van Arckel (2-1). De ploeg uit Ammerzoden eindigde het duel met negen spelers. Voor rust zag Ad van der Schans na twee keer geel rood en na rust moest Luuk Hoogma na een zware overtreding vroegtijdig onder de douche.
         Alem wint van negental Jan van Arckel
In de eerste helft zette Tom Loobeek de thuisclub op voorsprong, maar Thom de Looijer bracht al snel de zaak weer in balans (1-1). Kevin Broekmeulen, die voor rust een strafschop gekeerd zag door Jan van Arckel-goalie Geert Verhoeven, zorgde na rust voor de overwinningstreffer (2-1).
Alem-trainer Peter Burg was gedeeltelijk tevreden. “Na de hervatting kregen we veel kansen en konden we de numerieke meerderheid niet omzetten in goals. Toen hebben we niet goed gevoetbald.”
Jan van Arckel-trainer Marco van Loon sprak van een verdiende nederlaag, maar hij had wel zijn vraagtekens bij de beslissingen van de scheidsrechter. “De rode kaart van Luuk Hoogma was terecht. Maar over de ene gele kaart aan Ad van der Schans (kreeg twee keer geel) heb ik zo mijn twijfels. En ik vond dat Kevin Broekmeulen voordat hij scoorde ook niet alles goed deed. Zeg maar hij dat hij slim was. We hebben met negen man nog goed stand gehouden.” Doelpunten:

Tom Loobeek
Thom de Looijer