07-10-2018 Alem 1 - RKTVC 1 1 - 3

Alem 1 - RKTVC 1    1-3    (1-0)

Alem loopt tegen onnodige nederlaag aan

“Na de 1-1 verloren we alle duels”, zag Alem-leider Ton Steenbekkers.

Bijzonderheid van de wedstrijd: “Na de 1-0 kregen we kansen op een grotere voorsprong, maar die missen we”, aldus Steenbekkers.

Na de openingstreffer van Mart van Boxtel kreeg Alem kansen om verder uit te lopen via Martijn Leerintveld en Hans van de Boogaard. Toen RKTVC echter voor de gelijkmaker zorgde, liep alles fout bij de thuisclub. RKTVC boekte in Alem de tweede zege: 1-3. ,,Maar na een half uur keken we wel tegen een 1-0 achterstand aan. De lange spits van Alem kopte raak”, keek trainer Guido Zennemers terug.
Na de hervatting kwam het Tielse spitsenduo Jordi van Helden en Maarten Klaare los. Binnen tien minuten was het 1-1 toen Van Helden de bal in de kluts kreeg en van zeven meter scoorde. Een kwartier later speelde Demian Emans de bal op Klaare. Die draaide zich vrij en schoot raak: 1-2.
In de lange blessuretijd kreeg Najih Ouamas op de eigen helft balbezit. Hij zag Van Helden, die een lange sprint aantrok. De spits speelde de bal om de doelman heen en besliste de wedstrijd: 1-3.

Mart van Boxtel
Jordi van Helden