03-06-2018 EMK 1 - Alem 1 2 - 2

EMK 1 - Alem 1    2-2    (1-0)    Alem wint na strafschoppen (2-4)

Alem wint na strafschoppen

Nacompetitie om plek in derde klasse.

Alem-leider Ton Steenbekkers: "Na de achterstand hebben we ons steeds goed opgericht.
Volgende week spelen we tegen derdeklasser Nieuwkuijk."

Na de reguliere speeltijd hadden beide teams tweemaal gescoord. Mats Steenbekkers deed dat de eerste keer, Kevin Broekmeulen zorgde uit een strafschop voor de gelijkmaker: 2-2.
Nadat in de extra tijd geen doelpunten waren gevallen, benutte Alem alle vier de doelpunten in de strafschoppenserie: Mart van Boxtel, Bart van Lent, Kevin Broekmeulen en Hans van de Boogaard. EMK miste twee pingels. Zondag speelt Alem in de tweede ronde tegen derdeklasser Nieuwkuijk.

EMK speelt ook volgend seizoen in de vierde klasse. Alem was na strafschoppen te sterk.
Na negentig minuten spelen stond er 2-2 op het scorebord. Ruud Boerema zette EMK vijf minuten voor rust op voorsprong, zeven minuten na de pauze was het weer gelijk. Rick Frederiks tekende na een uur spelen voor 2-1, maar tien minuten later scoorde Alem 2-2.
In de verlenging vielen geen goals, waarna EMK de penaltyserie met 4-2 verloor.
Alem via strafschoppen naar de volgende ronde

Alem overleefde zondag de eerste ronde van de nacompetitie door in Nuenen EMK uit te schakelen. Dat gebeurde via strafschoppen nadat de partijen in de reguliere tijd en in de verlenging op 2-2 waren blijven steken.
Tweemaal moest Alem een achterstand wegpoetsen. Dat gebeurde eerste door Mats Steenbekkers en vervolgens benutte Kevin Broekmeulen een strafschop. Uiteindelijk moest een strafschoppenserie uitkomst brengen. Mart van Boxtel, Bart van Lent, Kevin Broekmeulen en Hans van de Bogaard toonden zich daarin meesters. De thuisclub miste er twee.
Zondag volgt in de tweede ronde het uitduel met Nieuwkuijk. Trainer Piet Saaman kan rekenen op een fitte selectie. “Maar ik ken Nieuwkuijk niet zo goed. Ik moet toch maar eens even rondbellen. We gaan er in ieder geval positief in. Het leeft geweldig in Alem. Zondag in Nuenen werden we vergezeld door een bus vol supporters. We rekenen weer op veel supporterssteun.”
Mocht Alem ook Nieuwkuijk overleven dan volgt een week later de finale tegen de winnaar van Hoge Vlucht-GSBW.

Meer Foto's van de wedstrijd

Foto's © 2018 / v.v. Alem - Piet van Boxtel