29-04-2018 Alem 1 - SCI 1 3 - 1

Alem 1 - SCI 1    3-1    (1-1)

Verdiende winst van Alem op SCI

Alem-leider Ton Steenbekkers: ,,Direct na rust hadden we de wedstrijd naar ons toe moeten trekken.”
SCI-trainer Jürgen Gerrits: ,,Hoewel we kansen hadden op de 2-2, heeft Alem verdiend gewonnen.”

De thuisclub tankt vertrouwen in aanloop naar de nacompetitie. Dat kwam vooral door de tweede helft, want voor rust was het van beide kanten niet goed, vond Alem-leider Ton Steenbekkers. De thuisclub kwam via Mart van Boxtel op voorsprong, maar kort daarna maakte Sjoerd Simons gelijk. Na rust bezorgden twee goals van Kevin Broekmeulen Alem de winst.

Nog vijf competitiewedstrijden moeten er afgewerkt worden en dan mag Alem zich als periodewinnaar gaan opmaken voor de nacompetitie voor een plaats in de derde klasse.
Alem pas na rust in goeden doen

Voor dat mooie toetje heeft Alem dus nog een aardige periode om op tijd in vorm te kunnen komen. Maar dat is het niet alleen. Er speelt nog meer mee.
"We moeten eerst proberen zo hoog mogelijk in de competitie te eindigen, want dan mogen we de eerste ronde overslaan", legt Piet Saaman zijn extra missie uit. "Dan stromen we in de tweede ronde pas in. Dus is het belangrijk in de resterende vijf wedstrijden nog veel punten te pakken.

Zondag tegen SCI voldeden zijn mannen aan die plicht. Het werd op sportpark De Oude Maas een 3-1 zege. Voor rust vond Mart van Boxtel het net (1-0). Maar SCI kroop voor de thee nog langszij (1-1).
Na de hervatting was het topscorer Kevin Broekmeulen die met twee goals de driepunter binnenshuis hield (3-1). Saaman: "Voor rust speelden we heel slecht. Gelukkig was het in de tweede helft heel wat beter. We creëerden vele kansen. Een terechte zege."

Mart van Boxtel
Sjoerd Simons