19-11-2017 Alem 1 - RKTVC 1 5 - 1

Alem 1 - RKTVC 1    5-1    (3-1)

Alem pakt op overtuigende wijze de periodetitel

Door een overtuigende 5-1 overwinning wist Alem de concurrentie voor te blijven. De eerste periodekampioen in de vierde klasse E is Alem.

Alem-leider Ton Steenbekkers: "Na deze terechte overwinning hebben we vandaag de eerste periode gewonnen."

Alem pakt onverwacht de eerste periode

Foto's: © 2017 v.v. Alem

Ze hadden er in hun achterhoofd in Alem wel aan gedacht dat ze een periodetitel konden pakken. Maar dan moest er zelf gewonnen worden van RKTVC en moest CHC punten laten liggen. En dat gebeurde allebei. Alem had zelf geen kind aan RKTVC (5-1 winst) en CHC bleef bij Teisterbanders op 1-1 steken.

En zodoende pakte Alem op doelsaldo de eerste periode. “Wel verrassend, ja. We hebben er een lekker feestje van gemaakt”, aldus Alem-trainer Piet Saaman. ,,Zelf hadden we tegen RKTVC het niet moeilijk; dat drukt de uitslag ook wel uit. We waren vele beter."
Kevin Broekmeulen (2x), Mats Steenbekkers, Mart van Boxtel, Hans van den Boogaard troffen voor de thuisclub doel.
Saaman moet komende dagen de feestneuzen weer af doen. Zondag volgt de derby tegen DSC. ,,Dat is weer een leuke wedstrijd. Ja, DSC staat wel onderaan en wij bovenaan, maar dat zegt in een derby niet veel. Dan spelen er ook andere dingen en andere krachten een rol.”

Dankzij een ruime overwinning tegen RKTVC heeft Alem in de vierde klasse E de eerste periode gewonnen: 5-1.
De thuisclub ging fanatiek van start: na zeven minuten hadden Kevin Broekmeulen en Mats Steenbekkers Alem op een voorsprong gezet. Na de tegentreffer zorgde Mart van Boxtel voor een verschil van twee doelpunten. Na rust maakten Broekmeulen en Hans van de Boogaard het vijftal compleet. ,,We hadden dit niet verwacht", zei Alem-leider Ton Steenbekkers.
RKTVC kansloos onderuit tegen periodekampioen

Het is RKTVC zondagmiddag niet gelukt om voor een verrassing te zorgen bij koploper Alem. De ploeg van trainer/coach Mustapha Aoulad Hadj had tegen Alem weinig in te brengen en zag de thuisclub met deze 5-1 overwinning ook de eerste periode binnen slepen.
Na een ruststand van 3-1 kon Alem in de tweede helft het iets rustiger aan doen, maar liep alsnog uit naar een 5-1 eindstand. Met deze forse nederlaag is voor RKTVC de subtop voorlopig uit zicht, waarmee het zichzelf op dit moment terug kan vinden in de middenmoot van de 4e klasse E.

Foto's: © 2017 v.v. Alem

Kevin Broekmeulen