05-11-2017 Alem 1 - Beesd 1 4 - 0

Alem 1 - Beesd 1    4-0    (3-0)

Alem-trein met machinist Piet Saaman weer op het juiste spoor

Alem-leider Ton Steenbekkers: ,,We zijn vandaag niet in de problemen geweest.”

Foto: © 2017 Wout Pluijmert

Door de afgelaste wedstrijd van CHC, staat Alem bovenaan de vierde klasse E. Het treffen tussen de voormalig koploper CHC en SCI werd afgelast door het overlijden van SCI-speler David Nipius.

Alem is terug aan de kop van de vierde klasse E, wel met de aantekening dat CHC een wedstrijd minder speelde. De koppositie dankte de ploeg van trainer Piet Saaman aan de eigen winst (4-0 tegen Beesd) en het puntenverlies van GVV en Theole alsmede het dus niet spelen van CHC (wedstrijd tegen SCI werd uitgesteld).
,,We hebben een goede overwinning gehaald. Niets weggegeven”, keek Saaman terug. Met de rust was het eigenlijk al beslist. Met een eclatante voorsprong van 3-0 via goals van Mats Steenbekkers (2x) en Lars Steenbekkers Lzn 1x.
Beesd niet opgewassen tegen Alem

Mede dankzij een goed begin kende Alem (4E) geen problemen met Beesd. Binnen vijf minuten had verdediger Lars Steenbekkers uit een corner de thuisclub op voorsprong gebracht. Nog voor rust scoorde Mats Steenbekkers twee keer. ,,In de tweede helft zakten we wat weg", vond leider Ton Steenbekkers.

Beesd ging met 4-0 onderuit bij titelkandidaat Alem. Trainer Dick Wammes zag zijn ploeg al snel een verloren wedstrijd spelen. “We stonden al na een minuut op achterstand. Als we een kans willen maken tegen Alem, moet het lang 0-0 blijven.”
Vlak voor rust besliste Alem al de wedstrijd door nog twee keer raak te prikken. “Dat zijn beroerde momenten om een doelpunt tegen te krijgen. Dat mag niet gebeuren. Daarin moeten we nog wel wat leren”, vond Wammes.

Beesd speelde een zwakke wedstrijd in de vierde klasse D Zuid 1 zondag. Uit in Alem werd met maar liefst 4-0 verloren van de gelijknamige ploeg.
Alem stond al snel op voorsprong en toen Beesd liep te schutteren op het middenveld bouwde de thuisclub de voorsprong verder uit tot 3-0 halverwege.
a rust kwam daar nog een tegentreffer boij: 4-0. Beesd had aanvallend weinig in de melk te brokkelen. Door de nederlaag zkate Beesd tot de staart van de middenmoot. De afstand tot de degradatieplaatsen is overigens nog wel veilig.

Lars Steenbekkers (Lzn)
Mats Steenbekkers