17-09-2017 Alem 1 - BMC 1 0 - 3

Alem 1 - BMC 1    0-3    (0-0)

Alem kan in laatste kwartier BMC niet meer bijhouden
Alem ondanks nederlaag klaar voor de competitie

Alem moest het zondag in het derde bekerduel tegen BMC na rust afleggen. Het werd 0-3 na een 0-0 ruststand.

“We hebben het redelijk goed volgehouden tegen een betere ploeg”, aldus Alem-trainer Piet Saaman. “Jammer was dat voor rust ons een duidelijke strafschop werd onthouden.”

Alem kan zich nu helemaal op de competitie richten. “We zijn er klaar voor. We hebben vier of vijf weken goed en lekker getraind. Er staat een mooie ploeg en ik heb er alle vertrouwen in”, kijkt Saaman uit naar de eerste competitiewedstrijd zondag tegen Teisterbanders.

Als we direct betrokkenen mogen geloven, komt het dit seizoen wel goed met BMC. Net als mede-eerste elftalspeler Mathieu Swanenberg is ook Roël Tibosch vol vertrouwen. “We hebben een goed team. Als de wisselvalligheid eruit is, gaan we voor de nacompetitie voor promotie.” In de beker is BMC in ieder geval al door naar ronde 2.

Met een 0-3 overwinning bij Alem plaatsten de Berlicummers zich gisteren voor de volgende ronde van de districtsbeker. Het is nog maar het begin, vertelt Tibosch: “Ik denk dat we goed bezig zijn, over het algemeen. Het is alleen nog te wisselvallig. We voetballen bij vlagen heel goed, met mooie combinaties. Maar met fases is het ook weleens heel zwak. Als we nog beter op elkaar zijn ingespeeld, komt dat vast wel goed. We hebben tot nu toe nog niet veel met dezelfde elf gespeeld. En we moeten wat efficiënter zijn, want we creëren heel veel kansen, maar scoren er daar nog te weinig van.”

Met Gijs van der Voort, Richard de Laat en Randy van Heijnsbergen kent BMC een aantal teruggekeerde gezichten. Tevreden over die nieuwe aanwinsten is Tibosch zeker: “Het zijn echt versterkingen. Ervaring erbij is altijd goed en ze kunnen ook gewoon goed voetballen. En niet alleen op het veld, maar ook in de derde helft zijn ze een meerwaarde.”

Er is keuze genoeg, vertelt de 23-jarige middenvelder tot slot: “Noud Voets is een half jaar in het buitenland, maar er is ook weer een aantal spelers terug, zoals Joost Mathijssen en Sjors van Zoggel. We hebben echt een goed team en willen mee gaan doen voor een nacompetitieplek voor promotie naar de 2e klasse. Je moet altijd ambitieus zijn, hè.”

Meer Foto's van deze wedstrijd

Foto's © 2017 Gerald van Zanten / v.v. Alem - Piet van Boxtel