14-05-2017 Alem 1 - RKTVC 1 2 - 1

Alem 1 - RKTVC 1    2-1    (2-1)

Ondanks zege geen kers op de taart voor Alem

Alem heeft het seizoen zondag afgesloten met een 2-1 zege op RKTVC. Het was de twaalfde seizoenszege voor de oranjehemden.

Alem had nog een klein kansje om aan de nacompetitie te kunnen deelnemen voor opstapje naar de derde klasse, maar daarvoor kwam de ploeg van trainer Piet Saaman toch net tekort. “Maar we hebben een mooi seizoen achter de rug. 44 punten behaald. We hebben tot het laatste toe meegedaan voor een prijsje”, keek trainer Saaman met een tevreden blik in de ogen terug.
“We hebben ons als debutant gemakkelijk gehandhaafd en dat is hartstikke goed van de club als Alem. Mooi vind ik ook dat het team een mooie en goede mix van oude en jonge spelers is en dat vooral de oudere spelers dit seizoen hun verantwoording hebben genomen.” In de laatste wedstrijd tegen RKTVC vonden Hans van de Bogaard en Mees van Mil het net.

Alem kwam vroeg op achterstand, maar nog voor rust bogen Hans van den Boogaard en Mees van de Mil dat om. Alem had nog eens kansje op nacompetitie, maar doordat GVV en FC Schadewijk allebei wonnen, kan Alem dat toetje vergeten.

RKTVC heeft in de laatste competitiewedstrijd geen punten meer kunnen pakken. Alem was met 2-1 te sterk. RKTVC begon goed en nam na tien minuten brutaal de leiding door Miktat Kocyicit (0-1). Alem wist nog voor de rust de achterstand om te buigen via Hans van den Boogaard en Mees van Mil (2-1).
In de tweede helft kwam er geen verandering meer in de stand. RKTVC gaat nu via de nacompetitie proberen om degradatie af te wenden.

RKTVC deed het niet slecht bij Alem, dat moest winnen ingeval GVV dat niet zou doen. Want dan was de nacompetitie bereikt. Het werd 2-1 in een leuke wedstrijd. Na tien minuten zette Miktat Kocyicit RKTVC op 0-1. RKTVC ging wel steeds meer verkrampt spelen en was bang om te voetballen. Na een half uur werd het 1-1 en vijf minuten later 2-1.
,,In de pauze heb ik erop gehamerd op lekker te voetballen”, meldde trainer Hanky Leatemia. ,,We hanteerden te veel de lange bal. Charlie Mena ging voorin lopen en we hadden zeventig procent balbezit. Er waren kansen, maar die hebben we niet benut.”
Leatemia kreeg in de rust rood voor commentaar.

Foto's : © 2017 - Marco Oomen

10e Minuut