17-04-2017 Alem 1 - NLC'03 1 2 - 1

Alem 1 - NLC'03 1    2-1    (1-1)

NLC'03 verliest in Alem

Alem-leider Ton Steenbekkers: ,,Het was een matige wedstrijd. We speelden niet overtuigend, maar uiteindelijk hebben we wel gewonnen.”

Hoewel voor Alem (4F) dit seizoen niets meer op het spel staat, wil de technische staf niet dat het seizoen als een nachtkaars uitgaat. ,,De jongens tonen de ambitie om het seizoen goed af te sluiten", zei Alem-elftalleider Ton Steenbekkers. Het leverde de ploeg gisteren drie punten op.
Hoewel degradatiekandidaat NLC'03 gretig startte, opende Luuk Steenbekkers namens de thuisclub binnen drie minuten de score. ,,We speelden matig. Na rust werd het wel beter, maar de overtuiging was er nooit", vond NLC'03-trainer Gerrit van Uden.

Alem heeft op Paasmaandag het inhaalduel met NLC’03 met 2-1 gewonnen.

In de eerste helft hadden de bezoekers meer in hun mars. “Maar na rust waren wij de betere ploeg”, vond Alem-trainer Piet Saaman. Luuk Steenbekkers en Mart van Boxtel scoorden voor de thuisclub.
Voor Alem valt er deze competitie niets meer te winnen of te verliezen. “Maar we willen zoveel mogelijk punten halen. Dat is het enige doel. Volgende week tegen Theole, de koploper. Dat zijn toch nog aparte duels. Proberen daar goed uit te komen”, aldus Saaman.

Al na drie minuten kwamen de gasten op achterstand. Niek van Sonsbeek zorgde vanaf de penaltystip voor 1-1, maar dat was niet genoeg. Mathijs van Uden kreeg in de slotfase de rode kaart vanwege commentaar.

Alem kwam tegen NLC'03 al na vijf minuten op voorsprong. Vijf minuten voor rust viel de gelijkmaker, toen Niek van Sonsbeek een strafschop benutte.
Alem kwam in de tweede helft opnieuw op voorsprong en die klap kwamen de Lithenaren niet meer te boven. "We hebben er alles aan gedaan om gelijk te maken. Het mocht niet zo zijn", aldus NLC'03-trainer Gerrit van Uden.

03e Minuut
Luuk Steenbekkers