26-03-2017 GVV 1 - Alem 1 2 - 2

GVV 1 - Alem 1    2-2    (1-0)

GVV op valreep naast Alem

Alem laat zich in laatste seconde twee punten afhandig maken
GVV, runner-up in de vierde klasse F Zuid 1 zondag, leed duur puntverlies tegen nummer vijf van de ranglijst Alem: 2-2.

Alem-leider Ton Steenbekkers: ,,We dachten de 3 punten binnen te hebben, maar spelen uiteindelijk toch nog gelijk. Dat is echt zuur.”

Alem verloor zondag uit bij GVV in de laatste seconde twee punten (2-2).
“We hadden zelf net 1-2 gemaakt”, was Alem-trainer Piet Saaman er nog beduusd van. “De drie punten hadden we dan ook wel verdiend. We speelden goed en hebben ook de beste kansen gekregen", zag hij.
"En we schoten bovendien op de paal, kwamen alleen voor de keeper dus hadden we de pot uit kunnen halen.” Mart van Boxtel en Martijn Leerintveld waren voor Alem de doelpuntenmakers.

Vlak voor rust scoorde GVV, maar vlak na rust maakte Mart van Boxtel gelijk. En toen Martijn Leerintveld vlak voor tijd scoorde, leek Alem de drie punten mee naar huis te nemen. Uit de laatste poging maakte de thuisclub gelijk.

In de strijd om de bovenste plaatsen heeft GVV zondagmiddag dure averij opgelopen. Op eigen veld kwam de ploeg van trainer Robin Berendsen niet verder dan een 2-2-gelijkspel tegen Alem.
De eerste helft was de thuisclub heer en meester. Na enkele prima mogelijkheden duurde het tot vlak voor rust totdat GVV het net pas wist te vinden. Wie anders dan topscorer Marcel van der Heijden zette zijn club op een 1-0 voorsprong, wat tevens de ruststand was.
De tweede helft kende een goede start van de gasten, met uiteindelijk ook de verdiende gelijkmaker (1-1) na een uur spelen. Vervolgens gebeurde er niet veel noemenswaardigs, tot aan een krankzinnige slotfase. Diep in blessuretijd zorgde een vrije trap op een gevaarlijke positie voor GVV nota bene voor een tegengoal aan de andere kant. Via de muur kwam de bal terug bij een speler van Alem, op dat moment al dan niet in buitenspelpositie, welke de counter inleidde met als eindstation Martijn Leerintveld (1-2). Met dit late doelpunt dachten de gasten de volle buit mee terug te nemen, maar niets bleek minder waar. In de vijfde minuut van de blessuretijd redde Danny Hak op de valreep nog een punt voor de thuisclub, want de wedstrijd eindigde in 2-2. Opvallend detail is dat aan beide goals in blessuretijd een nadrukkelijk buitenspelluchtje zat.
,,Gezien de slotfase moet je eigenlijk stellen dat één punt altijd nog beter is dan nul", verzuchtte trainer Robin Berendsen na afloop. ,,Als ik er nuchter naar kijk dan hebben wij hier eigenlijk heel erg weinig aan, want je mist nu simpelweg de aansluiting met Theole en Wilhelmina. We zagen de laatste weken al dat wij onze wedstrijden maar moeizaam wisten te winnen. Vanmiddag kregen we daar de rekening van en dat is flink balen", aldus Berendsen.

Voor rust was GVV de betere ploeg, maar heeft moeite met scoren. Twee minuten voor de thee speelde Danny Hak Thierry van Mourik aan, die de bal terugtrok op Marcel van der Heijden: 1-0.
Na rust speelde Alem opportunistisch. Alle tweede ballen waren voor de tegenstander en dat leidde binnen tien minuten tot de 1-1. GVV speelde nu met vier spitsen. Van der Heijden schoot een vrije trap in de muur. De bal kwam terug en dat leidde in de 94ste minuut tot een counter: 1-2.
Vanaf de aftrap ging GVV naar voren. Hak maakte gelijk: 2-2.

Marcel van der Heijden
Mart van Boxtel